Znate li kako je izgledao parobrod Leopoldina?
slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
8.6°C
Vrijeme za 14.04.2021.
14.04.2021. Danas
Max. 7°C Min. 7°C
Vrijeme za 15.04.2021.
15.04.2021. Cet
Max. 15°C Min. 6°C
Vrijeme za 16.04.2021.
16.04.2021. Pet
Max. 15°C Min. 6°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,864491
GBP
GBP
8,711681
USD
USD
6,325368
EUR
EUR
7,562610
Znate li kako je izgledao parobrod Leopoldina?
16.03.2021 | Dubrovnik očima prošlosti
DUBROVAČKA PAROBRODARSKA PLOVIDBA

Znate li kako je izgledao parobrod Leopoldina?

Autor: Libero Portal
Foto: Nepoznati fotograf/Dubrovački muzeji
Dubrovačka parobrodarska plovidba stekla je flotu od 15 parobroda ukupne nosivosti 57.342 tona te postala jedno od najvažnijih dubrovačkih pomorskih poduzeća

Piše: viša kustosica Ljerka Dunatov

 

Dubrovački muzeji donose fotografiju parobroda »Leopoldina« usidrenoga u luci Rotterdam u Nizozemskoj, koja je snimljena na današnji dan 1921. godine.

 

Parobrod ima tamni trup, kapetanski most, dimnjak i dva jarbola. Brod je bio dužine 102 metra, širine 14,3 metara i nosivosti 5.845 tona, a brzinom od samo 9 čvorova pokretao ga je klipni parostroj snage od 1.200 konja.  

 

Na dnu rukopisom piše: »S.S. Leopoldina, Coming in the Port of Rotterdam, 16. march 1921, Holland«.

 

Parobrod je pripadao Dubrovačkoj parobrodarskoj plovidbi. Godine 1917. Dubrovačkoj su se parobrodarskoj plovidbi pripojila parobrodarska društva „Napried“ (osnovano 1894. godine, 1913. godine je imalo devet parobroda duge plovidbe: „Beatrice“, „Predsjednik Becher“, „Bosanka“, „Dubac“, „Dubrovnik“, „Gradac“, „Lapad“, „Napried“ i „Prazattus“) i „Unione“ (osnovano 1890. godine, 1914. godine je imalo šest parobroda duge plovidbe: „Daksa“, „Federiko Glavić“, „Istok“, „Leopoldina“, „Maria Immaculata“ i „Srđ“). Spajanjem navedenih društava, Dubrovačka parobrodarska plovidba stekla je flotu od 15 parobroda ukupne nosivosti 57.342 tona te postala jedno od najvažnijih dubrovačkih pomorskih poduzeća.

 

“Leopoldina“ 1923. mijenja ime u “Srebreno“. Na svoje posljednje putovanje stari parobrod krenuo je 16. prosinca 1940. godine. Samo pola sata nakon što je digao sidro i krenuo iz zaljeva Trašte dalje južno prema Budvi, “Srebreno“ je svom snagom naletio na hrid Kalafat, lokalnom stanovništvu poznat i kao seka Albaneze. Oštri vrh podvodne stijene koji je bio na samo metar dubine ispod površine mora, zario se u lijevi bok parobroda, u visini strojarnice i zaglavio se između rasparanih limova brodskog trupa. Usprkos višekratnim pokušajima spašavanja broda i njegovog tereta, parobrod je 3. siječnja 1941. godine potonuo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji