Tramvajska nesreća od 7. ožujka u kojoj je jedna osoba poginula, a 14 ozlijeđeno presudila je „Žućku“...
Jedan od simbola Dubrovnika 20. stoljeća, nakon 60 godina vožnje na linijama „Pile – željeznički kolodvor“ i „Pile – Lapad“ 20. ožujka 1970. odvozio je zadnju vožnju. Teška nesreća tog kobnog 7. ožujka na Pilama, u kojoj je jedna osoba poginula, a 14 ozlijeđeno, presudila je „Žućku“.
Kad mnogi gradovi još nisu imali električnu energiju u Dubrovniku je započeo javni prijevoz na tu „novotariju“. Bio je to prvi i jedini tramvaj u Dalmaciji. Dubrovački tramvaj simbol je industrijskog razvoja Dubrovnika početkom 20. stoljeća, a ulice grada krasio je od 1910. do 1970. godine. Suvremenici ga se prisjećaju s nostalgijom dok mlade intrigira i nakon pola stoljeća od posljednje vožnje...
No, restauracija dubrovačkog tramvaja sada ide punom parom pod vodstvom mladog restauratora Jana Marka Novalije. Prema planu restauracije, ona bi mogla trajati 6 do 12 mjeseci, što znači da bi, ako sve nastavi kao do sada, tramvaj mogao biti gotov i spreman za izložbu na svoj 115. rođendan!
Prigodno na današnji dan, donosimo fotografije legendarnog tramvaja na svojoj posljednjoj vožnji prije 54 godine, koje nam je ustupio Jan Mark Novalija...
Kantafig pred zadnju vožnju, prije 10 h
Lapad stanica 20. 3., čelkjad na krovu bajvagena
Lapad stanica 20.3., puhački orkestar, između 10-12h
Lapad stanica 20.3., kolona tramvaja
Lapad stanica, ispred remize, između 10-12h
Kantafig poziranje, jutro, prije 10 h
Lapad stanica 20.3., između 10-12 h
Kantafig pred zadnju vožnju, prije 10 h
Stanica Petka, 20.3., prije 10 h