Prije malo više od dva mjeseca, grad je implementirao novi sustav s ciljem sprječavanja neovlaštenog zaustavljanja vozila na području rezerviranom za autobuse
Postavljanjem rampi i stupića, vrijednih 25.375,00 eura s PDV-om, Grad Dubrovnik je planirao osigurati red i sigurnost na tom prostoru. Međutim, već su se pojavili izazovi - samo tjedan dana nakon postavljanja, autobus je udario u jednu od novih rampi.
Sada, dva mjeseca kasnije, od tri podizna stupa, čak su dva oštećena.
Nakon interesa naših čitatelja za ovu temu, upit smo proslijedili i Gradu, čiji odgovor prenosimo:
,,Način kontrole i prometa na Pilama se neće mijenjati, jer je vidljiv značajan napredak u odnosu na prije. Prilikom dolaska vozila 7+1/8+1, mini autobusa ili autobusa, službenici provjerom važeće evidencije omogućuju/zabranjuju ulazak. Radi se o provjeri trajanja cca 10-ak sekundi a ponekad niti toliko jer su korisnici uglavnom već poznati službenicima koji nadziru prometovanje na platou. Takav sustav funkcionira puno bolje nego što je to bilo prethodnih godina kada su u zonu slobodno ulazili autotaksiji, cabrio autobusi itd. Stupići će se zamijeniti novima po završetku procesa javne nabave, a dotada je postavljeno privremeno rješenje koje onemogućuje prolaz vozilima.''
Kako funkcioniraju podizni stupići i rampa na pilama?
Sustav radi na principu prepoznavanja registarskih tablica putem kamere: kada se detektira autobus, ako sustav prepozna tablice, stupići se spuštaju omogućavajući prolaz. U suprotnom, stupići ostaju podignuti, sprječavajući neovlašteni pristup prostoru rezerviranom za autobuse.