vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
14.3°C
Vrijeme za 27.01.2020.
27.01.2020. Danas
Max. 12°C Min. 6°C
Vrijeme za 28.01.2020.
28.01.2020. Uto
Max. 11°C Min. 5°C
Vrijeme za 29.01.2020.
29.01.2020. Sri
Max. 13°C Min. 6°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
+0.00%
CHF
CHF
6,950247
+0.00%
GBP
GBP
8,834668
+0.00%
USD
USD
6,744290
+0.00%
EUR
EUR
7,442324
Pet vrsta hrane protiv koje južina nema nikakve šanse
12.01.2020 | Lifestyle
BEZ UMORA I GLAVOBOLJE

Pet vrsta hrane protiv koje južina nema nikakve šanse

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Osjećate se iscrpljeno, umorno i vrti vam se u glavi? Vjerojatno patite od posljedica naglog dolaska toplijeg vremena

Južina predstavlja meteorološko stanje vremena na Jadranu kad puše jugo, a ljudi se osjećaju nelagodno zbog visoke vlage i vjetra. Uslijed naglog skoka temperature, simptome poput vrtoglavica, glavobolja i umora mogu osjećati i osobe u kontinentalnom dijelu.

 

Umjesto industrijski procesuirane hrane prepune bijelog šećera i brašna koje daju kratkoročni izboj naleta i snage (a potom pogoršavaju cjelokupno stanje organizma) valja se okrenuti "dobrim" izvorima energije koja će odagnati loše raspoloženje i neugodne simptome, prenosi Punkufer.

 

1. Zeleno lisnato povrće

 

Zeleno lisnato povrće poput špinata bogato je magnezijem i kalijem, koji igraju ključnu ulogu u procesu pretvaranja hrane u energiju. Ova vrsta namirnica prepuna je minerala željeza koji je važan jer stanice tijela opskrbljuje s odgovarajućim količinama kisika i tako smanjuje mogućnost od pojave umora.

 

2. Hrana bogata vitaminom C

 

Dokazano je da manjak vitamin C u tijelu izaziva umor, pa se svakako treba pridržavati dnevnih preporuka za konzumacijom ovog važnog elementa. (75 miligrama dnevno za žene i 90 miligrama za muškarce).

 

Vitamina C najviše ima u citrusima poput limuna i naranči, ali i u paprici, brokuli i drugom voću i povrću. Imajte na umu da se kuhanjem gubi otprilike četvrtina sadržaja vitamina C iz neke namirnice, pa ustrajte na svježim plodovima i hrani koju ste minimalno termički obrađivali.

 

3. Orašasti plodovi i sjemenke

 

Orašasti plodovi i sjemenke odlični su izvori hranjivih tvari, a posebice proteina i zdravih omega-3 masnih kiselina. Ovisno o vrsti konzumiranih plodova iz ove skupine, u tijelo ćete unijeti i značajne količine mangana, magnezija, fosfora, bakra, te vitamina iz skupine B kompleksa koji su neophodni u procesu stvaranja energije.

 

4. Grahorice

 

Grahorice su se nekoć nazivale čudotvornom hranom jer sadrže uistinu mnogo pozitivnih karakteristika za ljudski organizam, primjerice snižavaju visoki krvni tlak. S obzirom na to da imaju mnogo prehrambenih vlakana, a malo masti, predstavljaju stabilan izvor energije. Konzumacija graha, graška, boba, leće i drugih grahorica tijelo opskrbljuje s važnim mineralima koje osnažuju organizam, ali i poboljšavaju probavu.

 

5. Hrana bogata bjelančevinama

 

Želite li jutro započeti na pravi način, napravite doručak s visokim postotkom bjelančevina – jajima, mliječnim proizvodima, mesom, ribom ili drugim alternativama. Aminokiseline od kojih se bjelančevine sastoje igraju važnu ulogu u obnavljanju stanica, ali i poboljšavanja raspoloženja.

 

U organizam biste trebali unijeti 0,8 grama za svaki vaš kilogram težine. Drugim riječima, ako težite 80 kilograma, svakoga biste dana trebali pojesti 64 grama proteina. Za usporedbu, u 250 mililitara mlijeka nalazi se oko 8 grama proteina, dok stotinu grama pilećih prsa ima 33 grama proteina.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji