Hrana koju jedete svakodnevno, a jako šteti koži
umjereno oblačno, jak vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
17.7°C
Vrijeme za 08.05.2021.
08.05.2021. Danas
Max. 27°C Min. 18°C
Vrijeme za 09.05.2021.
09.05.2021. Ned
Max. 23°C Min. 16°C
Vrijeme za 10.05.2021.
10.05.2021. Pon
Max. 23°C Min. 15°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
6,866427
GBP
GBP
8,675630
USD
USD
6,233005
EUR
EUR
7,526977
Hrana koju jedete svakodnevno, a jako šteti koži
14.04.2021 | Lifestyle
BITI UMJEREN

Hrana koju jedete svakodnevno, a jako šteti koži

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Nije tajna da previše izlaganja suncu s vremenom može oštetiti kožu, ali i vaša prehrana, može značajno utjecati na vaš najveći organ

Ispostavilo se da postoje određene namirnice koje mogu dovesti do izbijanja akni, kao i one koje mogu ubrzati pojavu bora i borica.

 

“Svi znamo da okoliš, naši geni i rutine njege kože mogu utjecati na izgled naše kože. Ono što je manje poznato jest da hrana koju jedemo ima ulogu u tome kako i naša koža izgleda i osjeća se”, objašnjava dermatologinja Michele Green.

 

“Kad pažljivije pogledamo vezu između zdravlja kože i prehrane, može se vidjeti da neke namirnice mogu nanijeti više štete nego što bismo mogli shvatiti”, objašnjava ona. 

 

“Brza hrana, mliječni proizvodi, šećeri i čokolada te pržena hrana mogu pridonijeti stvaranju finih linija, bora, akni i neujednačenog tona kože”, kaže dr. Green. “Neke od namirnica koje možda najviše volimo možda je najbolje konzumirati umjereno kako bi koža ostala mlada, zdrava i blistava.”

 

 

Prerađeno meso

 

“Prerađeno meso sadrži velike količine zasićenih masti i nitrata koji dovode do upala”, kaže Yoram Harth dermatolog “To uključuje hrenovke, slaninu i kobasice”, kaže.

 

 

Masno meso

 

Jedenje mesa s visokim udjelom zasićenih masnoća moglo bi pridonijeti stvaranju akni, napominje dr. Green. “To je zato što su masniji komadi mesa povezani s visokim koncentracijama inzulinskog faktora rasta. Faktor rasta inzulina potiče proizvodnju spolnih hormona (androgena) koji potiču uspon u proizvodnji sebuma i na kraju, stvaranje akni”.

 

Umjesto masnog mesa, dr. Green predlaže konzumaciju nemasnih proteina. “Zamjena masnog komada mesa nemasnim može smanjiti utjecaj na kožu”, dodaje ona. “Piletina, riba i puretina mogu biti dobra alternativa masnom mesu i mogu pomoći u suzbijanju izbijanja akni.”

 

 

Mlijeko i mliječni proizvodi

 

“Istraživanja pokazuju da konzumacija velike količine mliječnih proizvoda (posebno kravljeg mlijeka) može uzrokovati izbijanje akni”, napominje dr. Harth.

 

“Pokazalo se da mliječni proizvodi od kravljeg mlijeka (poput jogurta i sira) povećavaju faktor rasta sličan inzulinu (IGF-1), što uzrokuje povećanje veličine lojnih žlijezda naše kože, veću proizvodnju sebuma i više izbijanja akni, “objašnjava.

 

“Zanimljivo je da se čini da nemasno / obrano mlijeko uzrokuje više izbijanja akni nego obično mlijeko. Uzrok može biti veći udio šećera u mliječnim proizvodima s malo masnoće.”

 

 

Proteini na bazi sirutke

 

Prema riječima dr. Anne Guanche, dermatologinje, proteini na bazi sirutke mogu uzrokovati akne.

 

“Dokazano je da protein sirutke povećava pojavu akni”, kaže ona. “Shakeovi na bazi bjelančevina sirutke mogu povećati proizvodnju androgena i ovo oponaša testosteron. To može dovesti do izgradnje čiste mišićne mase, ali također stvara savršeno okruženje za izbijanje akni, povećavajući proizvodnju ulja i time povećavajući šansu za ulazak bakterija”.

 

 

Jela iz mikrovalne

 

“Obroci koji se spremaju u mikrovalnoj povezani su s oštećenjem kože, jer se plastika topi u vašem obroku, zbog čega tijelo unosi plastične toksine”, napominje dermatologinja Adrienne O’Connell. Obroci u mikrovalnoj pećnici također su slani, što može utjecati na vaš faktor inzulina i negativno utjecati na vašu kožu.

 

 

Majoneza

 

“Majoneza sadrži puno omega-6 bogatih masnoća i potiče upalne procese, čineći kožu manje savršenom”, kaže dr. O’Connell.

 

 

Pekarski proizvodi

 

“Pekarski proizvodi poput krafni i peciva, premda mogu biti ukusni, prepuni su šećera, što može doprinijeti stvaranju finih linija i bora. Prehrana koja sadrži visoke koncentracije šećera i prerađenih ugljikohidrata potencijalno može negativno utjecati na proizvodnju kolagena u koži “, kaže dr. Green.

 

“Kolagen održava kožu mladolikom, podatnom i čvrstom. Kad se proizvodnja kolagena smanji, smanjuje se otpornost na bore”.

 

 

Pereci

 

Zbog visokog sadržaja natrija, pereci mogu štetiti koži. Prema dermatologinji Michele Farber, “sol i drugi sastojci koji dehidriraju kožu, uključujući alkohol i kavu, mogu doprinijeti stvaranju bora i finih bora”.

 

 

Pića s umjetnim zaslađivačima

 

“Pokazalo se da umjetni zaslađivači mogu utjecati na naše hormone na isti način kao i šećer, pa stoga oni također mogu doprinijeti aknama. A studije su također pokazale da mliječni proizvodi mogu pridonijeti aknama”, objašnjava dermatolog Hadley King.

 

“Mislimo da oni promiču lučenje inzulina i proizvodnju hormona, poput IGF-1, koji je poznat kao glavni čimbenik u razvoju akni”.  Hrana koja može sadržavati umjetna zaslađivača uključuje sve, od slatkiša do sladoleda, pa čak i nekih instant zobenih pahuljica.

 

 

Bijeli kruh

 

“Rafinirani ugljikohidrati, poput bijelog kruha, jedan su od najvećih faktora glikacije, procesa u kojem se šećer veže za kolagen”, objašnjava dermatolog Joshua Zeichner 

 

“Ove modificirane molekule kolagena, poznate kao napredna glikacija ne savijaju se onako kako to inače čini zdravi kolagen. Umjesto toga, kolagen postaje krut i lomi se, slabeći temelje kože”.

 

Njegov savjet? “Umjesto bijelog kruha, držite se kruha od cjelovitih žitarica.” Osim što nisu izvor rafiniranih ugljikohidrata, hranjiva su alternativa i ujedno sjajan izvor vlakana koja pomažu u duljoj sitosti.

 

 

Hrana s visokim glikemijskim indeksom

 

“Šećer (koji ima visok glikemijski indeks) neprijatelj je kolagena u koži bilo iz prerađene hrane, poput čipsa prženog u ulju, dnevnih slatkiša i sode”, napominje Diane Madfes, profesorica dermatologije na Medicinskom fakultetu Mount Sinai.

 

“Šećer pokreće povišenje razine inzulina uzrokujući upalu i oštećenje slobodnih radikala. Povišena glukoza u krvi također oštećuje naše male krvne žile pridonoseći mikrovaskularnim bolestima.”

 

Nastavlja: “Studije na pacijentima s dijabetesom pokazuju lošu elastičnost kože, sporo zacjeljivanje rana i ubrzano starenje kože. Starenje kože pokazuje bore i smeđe mrlje. Možda ćete se iznenaditi da hrana sa skrivenim šećerima pridonosi borenju. Izbjegavajte bijeli kruh i bijeli šećer. Kronična konzumacija dovodi do prerano starenja kože”, prenosi Eat this

 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji