Norveška zabranila reklamiranje nezdrave hrane djeci – bi li i Hrvatska trebala slijediti ovaj primjer?
povjetarac
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
17.2°C
Vrijeme za 19.05.2025.
19.05.2025. Danas
Max. 20°C Min. 16°C
Vrijeme za 20.05.2025.
20.05.2025. Uto
Max. 21°C Min. 15°C
Vrijeme za 21.05.2025.
21.05.2025. Sri
Max. 23°C Min. 16°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
0,938100
GBP
GBP
0,842700
USD
USD
1,119400
Norveška zabranila reklamiranje nezdrave hrane djeci – bi li i Hrvatska trebala slijediti ovaj primjer?
27.04.2025 | Lifestyle
DOBAR PRIMJER?

Norveška zabranila reklamiranje nezdrave hrane djeci – bi li i Hrvatska trebala slijediti ovaj primjer?

Autor: Libero Portal
Foto: Pexels
Norveška je ovih dana napravila veliki korak prema zaštiti zdravlja djece – zabranjeno je reklamiranje nezdrave hrane poput slatkiša, gaziranih pića, sladoleda i energetskih napitaka djeci, izvijestio je portal Thelocal.no

Odluka je odmah stupila na snagu, a Ministar zdravstva i socijalne skrbi Jan Christian Vestre istaknuo je kako time Norveška postaje predvodnik među državama koje djeluju u smjeru smanjenja konzumacije nezdrave hrane.

 

"Preuzimamo odgovornost i osiguravamo da djeca budu manje izložena negativnim pritiscima koji dovode do nezdrave prehrane i štete njihovu zdravlju," poručio je Vestre u priopćenju.

 

Zabrana obuhvaća različite oblike marketinga – od reklama u kinima za filmove namijenjene djeci, preko natjecanja i uzoraka proizvoda, do korištenja dječjeg jezika, animacija i likova iz crtića u oglašavanju. Direktorat za zdravstvo nadgledat će provedbu, a prekršitelji će biti obvezani povući sporne reklame i suočiti se s novčanim kaznama.

 

Pozitivne reakcije brzo su stigle – Norveško društvo za borbu protiv raka i udruga LHL, koja se bavi bolestima srca, krvnih žila i pluća, podržali su ovu mjeru, naglašavajući njezinu važnost za dugoročno zdravlje djece.

 

S obzirom na zabrinjavajuće trendove pretilosti i nezdravih prehrambenih navika među mladima i u Hrvatskoj, postavlja se pitanje – bi li i naša zemlja trebala razmotriti slične korake? Prevencija kroz ograničavanje marketinga štetnih proizvoda mogla bi biti jednostavan, ali moćan alat u borbi za zdravije generacije.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji