Sedam neobičnih simptoma koje biste mogli primijetiti ako prestanete piti kavu
umjereno oblačno
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
18.5°C
Vrijeme za 08.05.2021.
08.05.2021. Danas
Max. 27°C Min. 18°C
Vrijeme za 09.05.2021.
09.05.2021. Ned
Max. 23°C Min. 16°C
Vrijeme za 10.05.2021.
10.05.2021. Pon
Max. 23°C Min. 15°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
6,866427
GBP
GBP
8,675630
USD
USD
6,233005
EUR
EUR
7,526977
Sedam neobičnih simptoma koje biste mogli primijetiti ako prestanete piti kavu
03.05.2021 | Lifestyle
DOBROBITI

Sedam neobičnih simptoma koje biste mogli primijetiti ako prestanete piti kavu

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Ispijanje šalice kave mnogim je ljudima bitan dio jutarnje rutine, baš kao i pranje zuba

Međutim, u toj šalici se skriva puno više od pukog naleta energije koji dobivate svakim gutljajem. U mnogim slučajevima kava može imati izražene učinke na vaše zdravlje i dobrobit, a odustajanje od nje može značiti velike promjene, fizičke i emocionalne.

 

1. Vaša tjeskoba bi se mogla smanjiti

 

Ako se borite s tjeskobom, izbacivanje kofeina može donijeti dobrobit za vaše mentalno zdravlje.

 

"Kofein u kavi može biti stimulativan - čak i prekomjerno stimulirajuć - za neke osobe. Ova stimulacija može pogoršati anksioznost ako se kava redovito konzumira", kaže Alicia Galvin, dijetetičarka u Sovereign Laboratoriesu. Izbacivanjem kave s vremenom možete smanjiti osjećaj tjeskobe, objašnjava Galvin.

 

2. Problemi s refluksom bi se mogli smanjiti

 

"Kava je poznata po tome što opušta donji sfinkter jednjaka, što je pojas mišića između gornjeg dijela želuca i donjeg dijela jednjaka. Kada se to dogodi, kiselina se može vratiti u jednjak i uzrokovati žgaravicu i osjećaj žarenja, pa izbacivanje kave može pomoći u ublažavanju simptoma refluksa", kaže Galvin.

 

3. Možda ćete imati manje izražene simptome alergije

 

"Kava može sadržavati plijesni i gljivice, ovisno o tome gdje se uzgaja i obrađuje, pa ako patite od alergija, izbacivanje kave može pomoći u rješavanju tih problema", kaže Galvin.

 

4. Možda ćete bolje spavati

 

"Kava može negativno utjecati na san jer kofein blokira adenozin (kemikalija u mozgu koja potiče spavanje), a može poremetiti vaš cirkadijski ritam zbog nedostatka nakupljanja adenozina tijekom dana", kaže Lauren Minchen, nutricionistica iz tvrtke Freshbit, koja napominje da kofein u kavi može imati ometajuće učinke na vaš san do šest sati nakon zadnjeg gutljaja.

 

5. Možda ćete apsorbirati više vitamina i minerala iz hrane

 

Želite li dobiti maksimalnu nutritivnu korist od svoje hrane? Pokušajte smanjiti unos kave.

 

"Studije su pokazale da kofein, poput onoga u kavi, može blokirati apsorpciju vitamina B, kalcija, željeza, magnezija, cinka, bakra i mangana, istodobno povećavajući brzinu izlučivanja magnezija, kalija, natrija i fosfata", kaže Minchen. 

 

6. Vaš se krvni tlak može sniziti

 

Ljudi s povišenim krvnim tlakom možda će imati koristi ako izbace kavu iz svoje svakodnevice, piše Eat This, Not That.

 

"Kofein može uzrokovati skok krvnog tlaka, a kava može blokirati hormon koji pomaže u održavanju arterija proširenima, pa ograničavanje kofeina može pomoći u snižavanju krvnog tlaka", kaže dijetetičarka Alana Fiorentino.

 

7. Možda ćete manje odlaziti na toalet

 

Ako se zateknete kako tijekom dana stalno jurite u kupaonicu - ili usred noći - odricanje od kave može vam pomoći.

 

"Kofein može uzrokovati pojačano mokrenje zbog svojih diuretičkih učinaka, ili čak uzrokovati potencijalne GI nuspojave, ali ograničavanje konzumacije kofeina može smanjiti odlaske u toalet, kao i ublažiti želučane probleme", objašnjava Fiorentino.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji