10 stvari koje bi vam se mogle dogoditi nakon što potpuno prestanete jesti šećer
vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
12.1°C
Vrijeme za 26.02.2021.
26.02.2021. Danas
Max. 17°C Min. 11°C
Vrijeme za 27.02.2021.
27.02.2021. Sub
Max. 18°C Min. 9°C
Vrijeme za 28.02.2021.
28.02.2021. Ned
Max. 18°C Min. 9°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
6,844825
GBP
GBP
8,779870
USD
USD
6,197175
EUR
EUR
7,577906
10 stvari koje bi vam se mogle dogoditi nakon što potpuno prestanete jesti šećer
25.01.2021 | Lifestyle
ISPROBAJTE

10 stvari koje bi vam se mogle dogoditi nakon što potpuno prestanete jesti šećer

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Prestanak konzumacije šećera vas definitivno neće pretvoriti u superheroje, ali može poboljšati vaš život i zdravlje

1. Možda ćete lakše zatrudnjeti

 

Šećer je poznat po svojoj sposobnosti podizanja energije pokretanjem inzulina u krvi. Ali inzulin je vrlo sličan hormonima koji su odgovorni za trudnoću. Ako konzumiramo previše rafiniranog šećera, u našem tijelu ima toliko inzulina da se pobrka s hormonima koji pomažu sazrijevanju jajnih stanica pa naše tijelo počinje raditi na smanjenju razine tih hormona. Kao rezultat, u našem tijelu ima manje zrelih jajašaca i ženi postaje teže zatrudnjeti.

 

2. Nećete biti toliko gladni 

 

Kada ulazi u naše tijelo, šećer utječe na naše mentalne sposobnosti kao i na samokontrolu. Studije pokazuju da šećer izaziva ovisnost u nekim dijelovima našeg mozga. Kad jedemo šećer, povećava se hormon koji izaziva glad, a smanjuje hormon za suzbijanje gladi. Tada počinjemo žudjeti za visokokaloričnom hranom poput kolačića ili pizze, a skloni smo i prejedanju.

 

3. Mogli biste početi bolje pamtiti

 

Studije su otkrile da čak i ako se ne udebljamo zbog konzumacije šećera, naš mozak i dalje osjeća nelagodu, jer naše kognitivne funkcije mogu postati sporije. Mogli bismo oštetili pamćenje i postati sporiji u donošenju odluka. Uz to, naš mozak može izgubiti volumen i postati manji na određenim područjima, otkrile su studije.

 

4.Možete prestati doživljavati promjene raspoloženja i postati veseliji

 

Jedenje previše šećera može dovesti do poremećaja raspoloženja, pa čak i depresije, tvrde znanstvenici. Prehrana bogata rafiniranim šećerima može ojačati anksioznost i spriječiti ljude da uživaju u svom životu. To se događa jer rafinirani šećer odvodi vitamin B iz našeg tijela, a on je, između ostalog, odgovoran za naše raspoloženje. Iznenađujuće, liječnici koriste inzulin za liječenje ne samo dijabetesa, već i depresije, a ovaj je tretman pokazao neke dobre rezultate.

 

5. Možete izbjeći sindrom auto-pivovare

 

Sindrom auto-pivovare stanje je u kojem se hrana fermentira u našim crijevima i ovaj postupak sliči na proizvodnju piva. Zbog toga se čak možemo osjećati i pijano, jer se tijekom tog procesa proizvodi etanol i otpušta u naš krvotok. 

 

 

6. Možda ćete imati gušću kosu

 

Prema dermatolozima, šećer može izazvati stanjivanje kose i gubitak kose. To se događa jer povećana razina glukoze potiče neravnomjernu razinu hormona poput inzulina i steroida te se javlja hormonska neravnoteža. Vlasište se tada ne hrani dobro i možda ćemo početi gubiti kosu. Ispravna prehrana neće moći popraviti štetu koja je već počinjena, ali može spriječiti budući gubitak kose, tvrde liječnici.

 

7. Vaša koža može početi sporije stariti

 

Šećer ne samo da može potaknuti akne, već može ubrzati starenje naše kože, tvrde znanstvenici. Prilikom dolaska u naše tijelo šećer sudjeluje u oštećenju kolagena naše kože, a ovaj proces još više ubrzava ultraljubičasto svjetlo. Naša koža postaje manje elastična te se pojavljuju bore i opuštenost. 

 

8. Možda ćete tijekom menstruacije manje osjećati grčeve

 

Iako se možda čini dobrom idejom prepustiti se slatkišima i čokoladama dok imate menstruaciju, ginekolozi tvrde da šećer zapravo može pogoršati probleme. Prema liječnicima, šećer može pogoršati grčeve jer uzrokuje upalu. Osim toga, možete imati problema s nadutošću, bolovima u trbuhu i plinovima. 

 

9. Možda ćete imati bolji imunitet

 

Kada redovito konzumiramo šećer i imamo visoku razinu šećera u krvi, možda sabotiramo vlastiti imunitet, tvrde znanstvenici. Šećer utječe na bijele krvne stanice koje su odgovorne za borbu protiv bakterija i virusa. Ispijanjem jedne litre gaziranog soka ili unosom 100 grama šećera smanjujemo aktivnost imunoloških stanica za 40%, a to znači da će nam imunitet biti onemogućen 4-5 sati, navodi Bright Side.

 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji