vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
29.0°C
Vrijeme za 15.08.2020.
15.08.2020. Danas
Max. 29°C Min. 24°C
Vrijeme za 16.08.2020.
16.08.2020. Ned
Max. 28°C Min. 23°C
Vrijeme za 17.08.2020.
17.08.2020. Pon
Max. 28°C Min. 23°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
6,944859
GBP
GBP
8,267946
USD
USD
6,318683
EUR
EUR
7,477530
Znanstvenici tvrde: Božićna glazba ima psihološki utjecaj na nas
25.12.2019 | Lifestyle
ISTA MELODIJA, ISTE RIJEČI

Znanstvenici tvrde: Božićna glazba ima psihološki utjecaj na nas

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Može nas i mentalno iscrpiti

Ako vam se čini da vas gdje god krenuli prate božićne pjesme, niste jedini - taj je fenomen primijetio i digitalni glazbeni servis Spotify koji je izvijestio kako su najčešće puštani hitovi u posljednja dva mjeseca bili "It's Beginning To Look A Lot Like Christmas" Michaela Bubléa i "All I Want for Christmas is You" Mariah Carey.

 

Čak i ako stvarno volite spomenute božićne klasike, ponekad vam vjerojatno izgleda kao da traju beskrajno -  i da se stalno iznova reproducira ista melodija i iste riječi. 

 

Klinička psihologinja Linda Blair rekla je za Insider da božićna glazba upravo zbog toga može i mentalno iscrpiti, a njeno neprestano ponavljanje na nas ima i psihološki utjecaj, piše 24sata.hr. 

 

Za početak, takva blagdanska glazba, kaže ona, može izazivati nostalgiju, zbog čega ćemo prije osjetiti čari Božića i blagdanski duh.- no to vrijedi za melodije koje čujemo nekoliko puta - a kad se približimo tome da smo pjesmu poslušali već nekoliko tisuća puta, razni nam "Zvončići" itekako mogu dosaditi, pa čak i učiniti da se osjećamo nelagodno.

 

To se događa, kažu znanstvenici, jer nam mozak postane prezasićen istom glazbom, pa na nju negativno reagira - ako ste npr. tijekom blagdana već ionako brinuli zbog novca, posla ili posjete obitelji, stalni će 'napad' veselih blagdanskih melodija taj stres  pojačati umjesto da ga olakša - što izravno može ometati i produktivnost ljudi na radnim mjestima i iritirati kupce po trgovinama. Tako je i potrošačka studija iz 2011. pokazala da se 23 posto Amerikanaca zapravo - užasava božićne glazbe. 

 

No kako se može postići ravnoteža, da umjereno uživamo u glazbi i da nas ista ne izludi? Sa češćim mijenjanjem pjesama i kontroliranje glasnoće, tvrde znanstvenici - jer ponavljanje istih božićnih pjesama tijekom blagdana stvara 'kognitivni umor'. 

 

A ako ništa od toga ne uspije, čepići za uši jedino su rješenje. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji