Šest namirnica koje su zdravije kuhane nego sirove
umjereno jak vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
10.6°C
Vrijeme za 08.12.2021.
08.12.2021. Danas
Max. 8°C Min. 8°C
Vrijeme za 09.12.2021.
09.12.2021. Cet
Max. 12°C Min. 7°C
Vrijeme za 10.12.2021.
10.12.2021. Pet
Max. 10°C Min. 5°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,215552
GBP
GBP
8,801554
USD
USD
6,660214
EUR
EUR
7,520048
Šest namirnica koje su zdravije kuhane nego sirove
27.10.2021 | Lifestyle
PREHRANA I ZDRAVLJE

Šest namirnica koje su zdravije kuhane nego sirove

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Povrće i voće ponekad otpusti svoje zdrave komponente tek nakon što ga pripremimo na određen način

Rajčica

 

Rajčica u sebi sadrži kemijsku komponentu koja se zove likopen, a koja se smatra antioksidansom. Kuhanje rajčice s maslinovim uljem 15-30 minuta povećava sadržaj likopena, stoga nutricionisti preporučuju da od rajčica pripremite umak za tjesteninu, ribu ili piletinu.

 

Mrkva

 

Kuhanje mrkve zvuči pomalo nepotrebno budući da je ovo povrće odlično i sirovo, međutim kuhanje u vrućoj vodi otpušta antioksidanse zahvaljujući kojima se sačuva više karotenoida i vitamina C. Karotenoid pomaže u zaštiti tijela od slobodnih radikala, stoga je odličan za vaše zdravlje. Mrkvu možete i ispeći te preliti s malo meda i javorovog sirupa.

 

Kupus

 

Kupus je bogat hranjivim vrijednostima kako god ga konzumiramo, ali kuhanje kupusa povećava sadržaj željeza. Iako kupus sadrži istu količinu kalcija i sirov i skuhan, kako biste povećali količinu kalcija koje vaše tijelo doista apsorbira možete ga koristiti s ostalim namirnicama koje su bogate kalcijem. Primjerice, možete napraviti pizzu s ricotta sirom i prekriti ju s malo kupusa.

 

Breskve

 

Breskve iz konzerve možda će vas na trenutak vratiti u djetinjstvo, međutim tijekom procesa konzervacije breskve se kuhaju što u potpunosti izvlači njihove hranjive vrijednosti. U konzerviranoj varijanti vitamin C se sačuva i do 2 godine dok u frižideru ili na kuhinjskom šanku s vremenom gubi svoju snagu. Također, breskve iz konzerve sadrže i do 10 puta više folne kiseline, čiji nedostatak u organizmu može dovesti do anemije.

 

Špinat

 

Sirov špinat sadrži veće količine folne kiseline, vitamina C, B2 i B3, te kalija od kuhanog špinata. Međutim, kada se skuha špinat sadrži puno veće količine vitamina A, E i B1, proteina, vlakana, cinka, kalcija i željeza. No priča tu ne prestaje budući da kuhanje špinata oslobađa beta karoten i lutein koji sprječavaju gubitak vida.

 

Gljive

 

Kuhanjem gljiva oslobađa se njihov puni hranjivi potencijal – pojačavaju se antioksidansi te se dvostruko povećava količina hranjivih tvari kao što su vlakna, vitamin D, vitamin C, kalij, željezo te folna kiselina.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji