Za zdravu probavu izbjegavajte kombiniranje ovih namirnica
umjeren vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
2.5°C
Vrijeme za 21.01.2022.
21.01.2022. Danas
Max. 1°C Min. 1°C
Vrijeme za 22.01.2022.
22.01.2022. Sub
Max. 5°C Min. -2°C
Vrijeme za 23.01.2022.
23.01.2022. Ned
Max. 6°C Min. -4°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,274484
GBP
GBP
9,001489
USD
USD
6,634807
EUR
EUR
7,522544
Za zdravu probavu izbjegavajte kombiniranje ovih namirnica
08.01.2022 | Lifestyle
PREHRANA JE KLJUČ

Za zdravu probavu izbjegavajte kombiniranje ovih namirnica

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Razloge za umor ili osjećaj težine u želucu nakon ručka nutricionisti traže i u kombinaciji namirnica na tanjuru, a ne samo količini

Primijetite li da vam neka hrana poput kombinacije mlijeka i banana ili slanine i jaja izaziva probavne tegobe, poslušajte svoje tijelo i izbjegavajte ih na istom tanjuru.

 

Slanina i jaja

 

Različitim proteinima u istom zalogaju treba dugo da se razgrade. Stoga, ako se osjećate kao da imate kamenje u želucu nakon krepkog doručka koji kombinira jaja s mesnim prerađevinama, izbjegnite ga.

 

Mlijeko i banane

 

Smoothieji od banane na bazi mlijeka mogu biti veliki neprijatelji dobre probave jer kombinacija voća i mliječnih proizvoda potiču višak kiseline u želucu. Stoga umjesto kravljeg, isprobajte biljna mlijeka od orašastih plodova, soje ili riže. Kako bi bili nježniji za želudac, napicima s mlijekom možete dodati malo kardamoma, muškatnog oraščića ili đumbira.

 

Tortilje s grahom i mesom

 

Ova kombinacija se može činiti očitom pogreškom, ali za kaos u želucu nije samo grah kriv. Dok su grah i sir baza finog burrita (i nadutosti), tegobama pridonose i masni ili začinjeni umaci. Za mirniju probavu smanjite količinu sira i graha, a prednost dajte povrću.

 

Majoneza i tuna

 

Kombinacija masti i životinjskih proteina stres je za probavni sustav pa ako primijetite da se ne osjećate najbolje nakon sendviča ili salate s tunom, promijenite umak. Umjesto majoneze dajte prednost lako probavljivom povrću uz koje će jelo biti sočno, ali ne i masno.

 

Palačinke s voćem

 

Voće je najbolje jesti na prazan želudac, oko pola sata prije obroka, a ne za desert ili u kombinaciji s hranom koja se dugo probavlja. Jela poput palačinki i voća napravit će “gužvu” u probavnom sustavu pa ih je pametnije razdvojiti, piše Pun kufer.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji