Pet ružnih nuspojava prečeste konzumacije tjestenine koje ne želite iskusiti
umjereno jak vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
12.6°C
Vrijeme za 01.03.2021.
01.03.2021. Danas
Max. 10°C Min. 10°C
Vrijeme za 02.03.2021.
02.03.2021. Uto
Max. 14°C Min. 7°C
Vrijeme za 03.03.2021.
03.03.2021. Sri
Max. 15°C Min. 6°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,882857
GBP
GBP
8,777835
USD
USD
6,288620
EUR
EUR
7,575272
Pet ružnih nuspojava prečeste konzumacije tjestenine koje ne želite iskusiti
23.02.2021 | Lifestyle
PREHRANA

Pet ružnih nuspojava prečeste konzumacije tjestenine koje ne želite iskusiti

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Ovo je pet ružnih nuspojava koje biste s vremenom mogli doživjeti

Mnogi će se ljudi složiti da ne postoji ništa bolje od obroka u kojem tjestenina ima glavnu ulogu. Ali baš kao i kod većine namirnica, ne biste trebali pretjerivati. Da, jedenje tjestenine može vam dati energiju i iz nje možete dobiti određene hranjive sastojke, ali pretjerivanje može naštetiti vašem zdravlju.

 

Ako tijekom ručka neumorno grabite dodatne porcije tjestenine, ovo je pet ružnih nuspojava koje biste s vremenom mogli doživjeti:

 

1. Veći rizik od razvoja dijabetesa

 

Mnogo je čimbenika koji utječu na razvoj dijabetesa, uključujući obiteljsku amneziju i način života. No, prema nekim studijama, prehrana s visokim udjelom ugljikohidrata povezana je s povećanim rizikom od razvoja dijabetesa. Budući da je tradicionalna tjestenina izvor ugljikohidrata, mogli biste tijelo opteretiti ugljikohidratima i dovesti ga u opasnost.

 

2. Nedostatak ključnih hranjivih sastojaka

 

Ako je tjestenina više puta tjedno na vašem jelovniku, možda vam nedostaje raznolikosti u prehrani, a time u organizam ne unosite ni ključne hranjive tvari.

 

3. Veći rizik od razvoja srčanih bolesti

 

Ako preferirate bijelu tjesteninu i (pre)često je jedete, možda niste ni svjesni da zbog toga imate veći rizik od razvoja srčanih bolesti. Naime, u jednoj studiji objavljenoj u American Journal of Epidemiology utvrđeno je da je prehrana bogata ugljikohidratima povezana s povećanim rizikom od srčanih bolesti.

 

4. Povišen krvni tlak

 

U jednoj studiji objavljenoj u Metabolism otkriveno je da ako često jedete rafinirane ugljikohidrate, poput tjestenine, to može biti povezano s povišenjem krvnog tlaka. Povišen krvni tlak može dovesti vaše tijelo u rizik od razvoja određenih stanja, poput bolesti srca. 

 

5. Unosite previše kalorija i debljate se

 

Iako konzumacija tjestenine u određenim količinama nije izravno povezana s debljanjem, to je vrsta hrane koja najčešće izaziva prejedanje. Smatra se da bi jedna porcija trebala sadržavati otprilike pola šalice tjestenine, no mnogi ljudi obično jedu puno više od toga - pogotovo ako jedu u restoranu. No, ako jedete previše tjestenine, možete unijeti previše kalorija, a zauzvrat se udebljati, piše Eat This, Not That.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji