slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
20.7°C
Vrijeme za 23.09.2020.
23.09.2020. Danas
Max. 18°C Min. 18°C
Vrijeme za 24.09.2020.
24.09.2020. Cet
Max. 23°C Min. 18°C
Vrijeme za 25.09.2020.
25.09.2020. Pet
Max. 22°C Min. 18°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
7,001682
GBP
GBP
8,195272
USD
USD
6,435044
EUR
EUR
7,538011
Ranija večera pomaže vam sagorjeti salo i sniziti šećer u krvi
06.08.2020 | Lifestyle
PREHRANA

Ranija večera pomaže vam sagorjeti salo i sniziti šećer u krvi

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Jedenje kasno navečer povezuje se s debljanjem i povišenim šećerom u krvi

Kalorije su kalorije, bez obzira na to kad ih unosite. Povećanje kilograma uzrokovano je unošenjem više kalorija nego što ih sagorite, ali cijela priča možda i nije toliko jednostavna. Novo istraživanje otkriva da bi vrijeme kada jedete moglo imati značajnu ulogu u održavanju tjelesne težine.

 

Prema istraživanju objavljenom u magazinu Endocrine Society’s Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, jedenje kasno navečer povezuje se s debljanjem i povišenim šećerom u krvi, bez obzira na to radi li se o istom obroku koji biste pojeli i ranije u danu.

 

"Odlučili smo napraviti istraživanje u sklopu kojeg smo zdrave ljude natjerali da jedu u dva različita vremena. Kontrolirali smo njihovu prehranu i nadzirali vrijeme kad idu na spavanje", izjavio je autor studije dr. Jonathan C. Jun sa sveučilišta Johns Hopkins za Healthline.

 

Jun i njegov tim su okupili 20 dobrovoljaca (deset muškaraca i deset žena) kako bi ispitali kako njihova tijela metaboliziraju večeru koju jedu u 22 umjesto u 18 sati. Svi su sudionici išli spavati u 23 sata, prenosi Index.

 

Nalazi pokazuju da im je razina šećera u krvi bila viša, a količina sagorjelih masti niža.

 

"Nismo se iznenadili. Razina šećera u krvi bila je gotovo 20 posto viša, a sagorijevanje masti smanjeno za deset posto", dodaje dr. Jun te napominje da ovi efekti mogu biti izraženiji kod pretilih osoba ili onih s dijagnosticiranim dijabetesom.

 

Iako je ova studija provedena na malom broju ispitanika, znanstvenici smatraju da jasno ukazuje da bi trebalo izbjegavati kasnonoćne obroke i večerati ranije.

 

Preporuka je da kasno poslijepodne pojedete manju proteinsku grickalicu, recimo grčki jogurt s orasima, ako znate da ćete kući doći kasno.

 

"Malo ćete suzbiti apetit i kasnije pojesti manje. Birajte za večeru jela poput salate s piletinom, pola sendviča i voće ili šalicu juhe od povrća te čašu mlijeka s manje masnoće. Ako želite skinuti kilograme ili održavati tjelesnu težinu, ciljajte da najobilniji obroci u danu budu doručak i ručak", preporuka je Lise K. Diewald iz centra za prevenciju pretilosti i edukaciju MacDonald.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji