Stručnjak otkrio što biste trebali jesti za večeru ako želite dugo živjeti
slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
8.6°C
Vrijeme za 14.04.2021.
14.04.2021. Danas
Max. 7°C Min. 7°C
Vrijeme za 15.04.2021.
15.04.2021. Cet
Max. 15°C Min. 6°C
Vrijeme za 16.04.2021.
16.04.2021. Pet
Max. 15°C Min. 6°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,864491
GBP
GBP
8,711681
USD
USD
6,325368
EUR
EUR
7,562610
Stručnjak otkrio što biste trebali jesti za večeru ako želite dugo živjeti
15.03.2021 | Lifestyle
PREHRANA

Stručnjak otkrio što biste trebali jesti za večeru ako želite dugo živjeti

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Sve započinje s onim što vam je na tanjuru

Starenje je neizbježno. Iako to ne možete promijeniti, možete barem djelomično usporiti starenje. Sve započinje s onim što vam je na tanjuru.

 

Naravno, tajna je u uravnoteženom obroku.

 

1. Namirnice bogate proteinima

 

Ako je vjerovati stručnjacima, idealan odabir za večeru je piletina. Porcija pilećih prsa ima impresivnih 28 grama proteina, tvrdi USDA.

 

Naravno, konzumacija dovoljno proteina je iznimno važna. Osobito kada je u pitanju starenje, kaže dr. James Powers, profesor medicine na Odjelu za gerijatrijsku medicinu Sveučilišnog medicinskog centra Vanderbilt u Nashvilleu.

 

"Vaše tijelo koristi proteine ​​za izgradnju novih stanica. Ako ne unesete dovoljno proteina, tijelo će ih uzeti iz vašeg vlastitog mišića, što će vas učiniti slabijima", kaže dr. Powers.

 

Gubitak mišića započinje već u 30-ima, kaže dr. Roger Fielding sa Sveučilišta Tufts, zbog čega je, bez obzira na to koliko godina imate, važno konzumirati proteine.

 

Štoviše, proteini također mogu imati blagotvoran učinak na koštanu masu u lumbalnoj kralježnici (područje donjeg dijela leđa), napominje metaanaliza objavljena u časopisu The American Journal of Clinical Nutrition u lipnju 2017. godine. Održavanje koštane mase je važno za smanjenje rizika od osteoporoze, piše Livestrong.

 

"Ako usporite gubitak mišića i kostiju koji dolazi sa starenjem, možete održavati aktivan, zdraviji život", kaže dr. Powers.

 

2. Šarene namirnice

 

Pola vašeg tanjura pri svakom obroku trebalo biti voće i povrće. To se zove "jesti dugu".

 

Zapravo, uravnotežena, šarena prehrana znači da vjerojatno ne trebate uzimati multivitaminski dodatak, jer je ta hrana već prepuna vitamina i minerala.

 

3. Namirnice bogate vitaminom B

 

Na jednu četvrtinu tanjura dodajte cjelovite žitarice, predlaže MyPlate. To može biti smeđa riža, tjestenina od cjelovite pšenice, kvinoja, bulgur, palenta od cjelovitih žitarica ili bilo što u čemu uživate. 

 

Cjelovite žitarice važan su izvor vitamina B skupine.

 

"Kako starite, praznite tjelesne rezerve i nemate sposobnost obavljanja kao kada ste bili mlađi - a to vrijedi za sve organe i sustave vašeg tijela", kaže dr. Powers.

 

No vitamin B je osobito važan.

 

"On pomaže maksimizirati funkciju vašeg mozga", kaže on.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji