Izvanredne vijesti
žestok vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
18.4°C
Vrijeme za 12.11.2019.
12.11.2019. Danas
Max. 16°C Min. 15°C
Vrijeme za 13.11.2019.
13.11.2019. Sri
Max. 17°C Min. 15°C
Vrijeme za 14.11.2019.
14.11.2019. Cet
Max. 16°C Min. 12°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
+0.16%
CHF
CHF
6,768416
+0.11%
GBP
GBP
8,631795
-0.01%
USD
USD
6,732832
+0.01%
EUR
EUR
7,427660
Ulovio vas je grč u moru? Evo kako si možete pomoći
13.08.2019 | Lifestyle
SAMOSPAŠAVANJE

Ulovio vas je grč u moru? Evo kako si možete pomoći

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Ako vam se on dogodi u vodi važno je ostati pribran i sjetiti se osnova samospašavanja

Grčenje mišića zna nas iznenaditi u raznim situacijama, ali posebno je nezgodno kada se dogodi u moru. Znate li kako do njega dolazi i kako si pomoći? 

 

Do grča može doći usred jednostavnog istezanja u krevetu ili pri većoj fizičkoj aktivnosti, ali ono što se događa u tijelu je isto - često bolna, različitih uzroka, trajanja i oblika, nekontrolirana kontrakcija mišića. Ako vam se on dogodi u vodi važno je ostati pribran i sjetiti se osnova samospašavanja. 

 

Ordinacija.hr donosi savjet Silvane Radovanović, voditeljice Službe za spašavanje života i djelovanje u kriznim situacijama Hrvatskog Crvenog Križa: 

 

Održavanje na površini 

 

Voditeljica službe za spašavanje podsjetila nas je i na Arhimedov zakon - tijelo uronjeno u tekućinu lakše je za težinu istisnute tekućine. Tako je upravo taj zakon osnovna tehnika samospašavanja koja omogućava zadržavanje na površini, otklanjanje drugih opasnosti (grčevi, umor...) i čekanje pomoći. 

 

Najlakše se održati tako da osoba leži na leđima maksimalno uronjena u vodu (iz vode viri samo lice) te laganim kružnim pokretima rukama i nogama stvara uzgon, a pluća su joj maksimalno ispunjena zrakom što povećava volumen prsa i stvara dodatan uzgon. 

 

Rješavanje grča 

 

Plivači mogu pri dužem boravljenju u vodi dobiti grčeve u mišićima zbog pothlađivanja i prenaprezanja. Dok čekate pomoć možete si i sami pomoći. Silvana Radanović tako savjetuje:   

 

Širite (izvlačite) mišić 10 - 15 sekundi, uz ponavljanje do prestanka grča. Nakon što on prođe potrebno je što prije napustiti vodu zbog mogućnosti ponovne pojave grča. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji