slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
2.3°C
Vrijeme za 17.01.2021.
17.01.2021. Danas
Max. -1°C Min. -1°C
Vrijeme za 18.01.2021.
18.01.2021. Pon
Max. 5°C Min. -2°C
Vrijeme za 19.01.2021.
19.01.2021. Uto
Max. 7°C Min. -3°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,035203
GBP
GBP
8,524926
USD
USD
6,242945
EUR
EUR
7,572692
Pet začina koji vam mogu pomoći da izgubite salo na trbuhu
03.12.2020 | Lifestyle
SAVJETI

Pet začina koji vam mogu pomoći da izgubite salo na trbuhu

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Legenda kaže da je još kineski filozof Konfucije jeo đumbir uz svaki obrok, evo zašto

Nedavna istraživanja sugeriraju da neki začini zapravo mogu ciljati visceralne masnoće na trbuhu i smanjiti nadutost. U nastavku donosimo neke od takvih začina:

 

1. Đumbir

Legenda kaže da je još kineski filozof Konfucije jeo đumbir uz svaki obrok. A sada postoji znanost koja sugerira da đumbir može poboljšati brojne gastrointestinalne probleme. Uz to, studija objavljena u Journal of Gastroenterology and Hepatology sugerira da đumbir može imati jedinstvenu sposobnost ubrzavanja pražnjenja želuca. 

 

2. Crni papar

Moćan spoj koji crnom papru daje karakterističan okus, piperin, stoljećima se koristi u istočnoj medicini za liječenje mnogih zdravstvenih stanja, uključujući upale i probleme s trbuhom. I nedavna ispitivanja na životinjama otkrila su da piperin također može imati sposobnost ometanja stvaranja novih masnih stanica, što rezultira smanjenjem opsega struka, tjelesne masti i razine kolesterola. 

 

3. Cimet

Cimet sadrži snažne antioksidanse zvane polifenoli koji dokazano mijenjaju tjelesni sastav i poboljšavaju osjetljivost na inzulin. Studija na životinjama objavljena u Archives of Biochemistry and Biophysics pokazala je da dodavanje cimeta jelima smanjuje nakupljanje trbušne masti. Također, niz studija objavljenih u American Journal of Clinical Nutrition pokazao je da dodavanje žličice cimeta škrobnom obroku može pomoći stabilizirati šećer u krvi i spriječiti skokove inzulina.

 

4. Čili papričica

Kapsaicin je aktivna komponenta čili paprike, biljke koja pripada rodu Capsicum. Pokazalo se da upravo kapsaicin smanjuje masnoću na trbuhu, suzbija apetit i pojačava termogenezu - sposobnost tijela da sagorijeva hranu kao energiju. Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da svakodnevna konzumacija kapsaicina poboljšava gubitak masnoće u trbuhu. A druga studija kanadskih istraživača otkrila je da su muškarci koji su jeli začinjena predjela konzumirali 200 kalorija manje u kasnijim obrocima od onih koji nisu. 

 

5. Sjeme gorušice

Znanstvenici s engleskog politehničkog instituta Oxford otkrili su da jedenje 1 žličice senfa (oko 5 kalorija) može ubrzati metabolizam i do 25 posto tijekom nekoliko sati nakon jela. I ne samo to, studija objavljena u časopisu Asian Journal of Clinical Nutrition otkrila je da je visceralno masno tkivo štakora smanjeno kada je prehrana dopunjena uljem gorušice, piše Eat This, Not That.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji