Prehrambene navike za snižavanje kolesterola
umjereno jak vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
10.6°C
Vrijeme za 08.12.2021.
08.12.2021. Danas
Max. 8°C Min. 8°C
Vrijeme za 09.12.2021.
09.12.2021. Cet
Max. 12°C Min. 7°C
Vrijeme za 10.12.2021.
10.12.2021. Pet
Max. 10°C Min. 5°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,215552
GBP
GBP
8,801554
USD
USD
6,660214
EUR
EUR
7,520048
Prehrambene navike za snižavanje kolesterola
21.10.2021 | Lifestyle
SAVJETI

Prehrambene navike za snižavanje kolesterola

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Implementiranjem ovih navika mogli biste dugoročno zaštititi srce

Ako se borite s visokim kolesterolom, niste jedini. Nažalost, ako ga se ne liječi, on može dovesti do ozbiljnih srčanih problema, moždanog udara i rane smrti. Srećom, možete si pomoći i ovim prehrambenim navikama sniziti kolesterol.

 

Započnite dan zobenom kašom

 

Ako želite zdraviji početak dana, doručkujte zobenu kašu.

 

“Beta-glukan je topivo vlakno koje se nalazi u zobenoj kaši i pomaže sniziti kolesterol i da se dulje osjećamo siti”, kaže nutricionistica Kristen Fleming.

 

Povećajte unos nezasićenih masti

 

I dok zasićene masti povećavaju kolesterol, one nezasićene rade suprotno.

 

“Nezasićene masti su korisne jer snižavaju kolesterol i tlak, a i dalje tijelu daju energiju”, kaže Fleming i dodajte kako se one nalaze u ribi poput lososa i tune, zatim bademima i orasima te biljnim uljima poput suncokretovog, maslinovog, kukuruznog i orahovog.

 

Okrenite se biljnim izvorima proteina

 

Ako vam se prehrana inače temelji većinom na mesu, dobro bi bilo da u nju uključite više biljnih izvora proteina.

 

“Vegetarijanstvo ne samo da pomaže pri mršavljenju nego snižava i kolesterol. Samim time rizik od visokog tlaka i srčanih bolesti značajno se može smanjiti”, kaže Fleming.

 

Povećajte unos vlakana

 

Ne samo da ste od vlakana siti nego ona i snižavaju kolesterol.

 

“Vlakna u cjelovitim žitaricama, mahunarkama, sjemenkama, orašastim plodovima i povrću poznata su po tome da snižavaju kolesterol i da bi trebala biti dio svačije prehrane. Generalno, u prehranu želite uključiti što više vlakana. Ona topica posebno su dobra jer se na njih veže kolesterol te tako sprječavaju da ga tijelo apsorbira”, kaže nutricionistica Eleana Kaidanian.

 

Probajte isprekidani post

 

Ako imate visok kolesterol, isprekidani post mogao bi biti najbrži način za snižavanje istog.

 

 

“Istraživanja pokazuju da bi isprekidani post mogao biti dobra strategija za snižavanje lošeg kolesterola i podizanje dobrog kolesterola”, kaže nutricionistica Dawn Jackson Blatner. Ako se želite okušati u ovom, ona napominje i da je model 16-8, u kojem osam sati jedete i pijete samo vodu, a 16 sati postite, najodrživiji za većinu ljudi, piše Eat this.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji