Sedam namirnica koje su loše za vaše zube
vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
30.4°C
Vrijeme za 23.06.2021.
23.06.2021. Danas
Max. 30°C Min. 24°C
Vrijeme za 24.06.2021.
24.06.2021. Cet
Max. 33°C Min. 21°C
Vrijeme za 25.06.2021.
25.06.2021. Pet
Max. 32°C Min. 26°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,837505
GBP
GBP
8,736414
USD
USD
6,298943
EUR
EUR
7,493222
Sedam namirnica koje su loše za vaše zube
07.05.2021 | Lifestyle
SAVJETI

Sedam namirnica koje su loše za vaše zube

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Evo koje namirnice biste trebali konzumirati u ograničenim količinama kako ne bi oštetile vaše zube

Određene namirnice i prehrambene navike mogu oštetiti vaše zube. Najgore namirnice za zube su one koje su kisele i one koje se lijepe za zube, istaknula je stomatologinja Nammy Patel. Takve namirnice mogu oštetiti zubnu caklinu, što može povećati rizik od infekcije. 

 

Neki preljevi za salate

 

Neki preljevi za salatu, pogotovo oni kiseli, mogu biti loši za zube. Patel ističe da kiseline mogu oštetiti zubnu caklinu. Većina preljeva za salatu sadrži neku vrstu kiseline, poput octa ili soka od limuna.

 

Ako konzumirate takve preljeve, nakon što pojedete salatu isperite usta vodom.

 

Krekeri, čips i duge namirnice bogate ugljikohidratima

 

Ovakve namirnice se lijepe za zube i razgrađuju se u šećer što pospješuje razvoj bakterija u ustima, objašnjava Patel. To je razlog zašto je hrana bogata šećerom štetna za zube.

 

Da biste zaštitili zube, trebali biste ograničiti unos ovakve hrane i isperite usta nakon što pojedete takve namirnice.

 

Hrana koja uzrokuje gastroezofagealni refluks

 

Gastroezofagealni refluks ili refluks kiseline nije dobar za zube. U istraživanju objavljenom u časopisu BMC Gastroenterology 60% osoba koje su imale eroziju zuba imale su gastroezofagealni refluks.

 

Osobe koje imaju ove probleme trebale bi otkriti koja hrana pokreće gastroezofagealni refluks i izbjegavati. Prema Nacionalnom institutu za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti (NIDDK) to su najčešće kisela hrana poput citrusa, alkohol, čokolada, kava i ostale namirnice s kofeinom, hrana bogata mastima, menta i začinjena hrana.

 

Voda s limunom

 

“Iako je voda s limunom dobra za tijelo, ona je loša za zube”, navodi Patel. To je zato što takav napitak sadrži kiselinu koja oštećuje zube i zubnu caklinu.

 

Ako volite popiti takve napitke, trebali biste koristiti slamku da kako kiselina ne bi došla u doticaj sa zubima, prenosi N1.

 

Citrusi

 

Naranče, grejp, limun i drugi citrusi mogu biti dobar međuobrok, no to je voće koje bogato kiselinama koje oštećuju zube. Patel savjetuje da nakon što pojedete neki citrus usta isperete vodom.

 

Mineralna voda s okusom

 

Ako volite popiti čašu mineralne vode, najprije provjerite etiketu jer mnoge od njih imaju dodani voćni sok, šećer, prirodne arome ili limunske kiseline. To može nagristi vašu caklinu, osobito ako popijete nekoliko čaša u danu.

 

Cjelodnevno grickanje

 

Ova prehrambena navika može biti štetna za zube. Patel za Livestrong objašnjava da ako cijeli dan grickate neku hranu, može se povećati kiselost u usnoj šupljini. Preporučuje se da jedete tri konkretna obroka u danu i dva međuobroka. Nemojte brzo jesti, a nakon što pojedete hranu, isperite usta vodom.

 

Da biste zube održali zdravima, ograničite unos šećera, zasićenih masti i soli. Jedite što više svježeg voća, povrća, orašastih plodova i sjemenki, cjelovitih žitarica, mahunarki, ribe i nemasnog mesa te pijte puno vode.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji