Ovo je najbolja hrana koju možete pojesti prije spavanja
pretežno vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
25.6°C
Vrijeme za 28.09.2021.
28.09.2021. Danas
Max. 25°C Min. 20°C
Vrijeme za 29.09.2021.
29.09.2021. Sri
Max. 24°C Min. 19°C
Vrijeme za 30.09.2021.
30.09.2021. Cet
Max. 24°C Min. 18°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,907712
GBP
GBP
8,773175
USD
USD
6,405108
EUR
EUR
7,491414
Ovo je najbolja hrana koju možete pojesti prije spavanja
11.09.2021 | Lifestyle
TVRDE DIJETETIČARI

Ovo je najbolja hrana koju možete pojesti prije spavanja

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Ako ste u potrazi za zalogajem nakon večere, a prije spavanja, proteini su najbolji izbor

Uobičajena je zabluda da jedenje prije spavanja uzrokuje debljanje. Premda je to navika koja doista može pridonijeti višku kilograma, osobito ako prekomjerno unosite kalorije tijekom dana, jedenje određene hrane prije spavanja ima i neke dobrobiti.

 

Ako ste u potrazi za zalogajem nakon večere, a prije spavanja, proteini su najbolji izbor. I srećom dolaze u svim oblicima i veličinama.

 

Od biljnih do životinjskih izvora, te od teških do tekućih tekstura, evo zašto su proteini najbolja hrana koju možete pojesti prije spavanja. 

 

Proteini pomažu u obnavljanju i izgradnji mišićne mase

 

Jedna od prednosti konzumacije proteina prije spavanja je njihova uloga u obnavljanju tkiva. Tijelo neprestano koristi proteine koje konzumirate tijekom dana za popravak, obnovu i stvaranje tkiva u tijelu. 

 

Konzumacija proteina prije spavanja osigurava dozu aminokiselina, građevnih elemenata proteina, koji će se koristiti za održavanje tkiva preko noći. To je posebno korisno za nekoga tko pokušava izgraditi mišićno tkivo ili udebljati se.

 

Proteini potiču metabolizam (privremeno)

 

Druga prednost konzumacije proteina prije spavanja je njihov termički učinak. To se odnosi na prirodni porast sagorijevanja kalorija koji se javlja nakon jela kako bi se iskoristila energija potrebna za probavu, metabolizam i apsorpciju hrane.

 

Svi makronutrijenti imaju određen toplinski učinak, ali proteini najveći. To znači da ćete, nakon što pojedete hranu bogatu proteinima, sagorjeti više kalorija nego da pojedete istu količinu hrane na bazi ugljikohidrata ili masti. 

 

Proteini mogu poboljšati kvalitetu sna

 

Određeni izvori proteina, poput puretine, masne ribe i određenih orašastih plodova mogli bi pomoći u poboljšanju kvalitete sna. Naprimjer, puretina i bademi sadrže aminokiselinu koja se naziva triptofan. Ovaj nutrijent pomaže u proizvodnji melatonina koji može potaknuti umor.

 

Masna riba i orasi su drugi izvori proteina koji mogu pomoći da bolje spavate jer obje namirnice sadrže omega-3 masne kiseline. Dokazano je da ovaj oblik masti, koji je zdrav za srce, povećava proizvodnju serotonina, hormona koji potiče bolje raspoloženje i pridonosi boljem snu. Jedno istraživanje objavljeno u časopisu Nutrients otkrilo je izravnu vezu između konzumiranja omega-3 polinezasićenih masti prije spavanja i poboljšane učinkovitosti sna, kao i bržeg uspavljivanja.

 

Na kraju, orasi sadrže melatonin i, kada se jedu, mogu povećati koncentraciju ovog hormona u krvi koji igra važnu ulogu u vašem ciklusu spavanja i buđenja.

 

Najbolji izvori proteina prije spavanja

 

Nemasno meso, perad, riba, jaja, mliječni proizvodi s niskim udjelom masti i proizvodi od soje izvrsna su opcija ako ste u potrazi za koncentriranim izvorima proteina. Možete pojesti nekoliko zalogaja preostalog mesa od večere, uživati ​​u tvrdo kuhanom jajetu, orahe dodati grčkom jogurtu, popiti čašu mlijeka ili napraviti proteinski shake.

 

Sve su ove opcije savršeno prihvatljive, samo imajte na umu da biste se trebali usredotočiti na proteine, a ugljikohidrate i masti svesti na minimum. Konzumiranje grickalica koje sadrže sve makronutrijente vjerojatno će biti vrlo kalorične i mogle bi pridonijeti prekomjernom unosu kalorija i povećanju tjelesne težine, piše Eat This, Not That.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji