10 zapovijedi za dug i zdrav život kojih se svatko može pridržavati
vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
11.5°C
Vrijeme za 14.04.2021.
14.04.2021. Danas
Max. 13°C Min. 8°C
Vrijeme za 15.04.2021.
15.04.2021. Cet
Max. 15°C Min. 6°C
Vrijeme za 16.04.2021.
16.04.2021. Pet
Max. 16°C Min. 6°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
6,878948
GBP
GBP
8,762479
USD
USD
6,365948
EUR
EUR
7,571658
10 zapovijedi za dug i zdrav život kojih se svatko može pridržavati
07.04.2021 | Lifestyle
ZDRAVLJE

10 zapovijedi za dug i zdrav život kojih se svatko može pridržavati

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Učinite sebi bolje uvodeći ove zapovijedi u svakodnevni život - osjećat ćete se bolje, biti zdraviji i ljepše izgledati

1. NE PUŠITE

I jedna cigareta je previše. Pušenje je najgora stvar koju možete učiniti svome zdravlju. Pušenje je jedan od najvećih uzročnika smrti u svijetu, a opet uzročnik smrti koji se najlakše može spriječiti – sve što je potrebno je prestati pušiti. 

 

2. NE SUNČAJTE SE U SOLARIJU

Kod ljudi koji se sunčaju u solariju postoji dva i pol puta veći rizik da obole od malignog raka kože. Osim toga, solarij pospješuje brže starenje kože i pojavu bora. Kada se sunčate pod prirodnim suncem uvijek kožu namažite sredstvom sa zaštitnim faktorom. Počitajte i koja je to situacija u kojoj uvijek morate stavljati kremu za sunčanje.

 

3. JEDITE ČOKOLADU - UMJERENO

Možete jesti što god želite, ali pod uvjetom da jedete umjereno. Čokolada ili sladoled bit će vam puno ukusniji jedete li ih jednom tjedno (npr. kao nagradu nakon cijelog tjedna zdrave prehrane) nego kada ih jedete svaki dan.

 

4. KONTROLIRAJTE KOLESTEROL I ŠEĆER U KRVI

Uvijek budite upoznati s osnovnim brojkama bitnima za zdravlje. To znači da redovito kontrolirate razinu kolesterola i šećera u krvi. Ako vodite računa o tim brojkama lakše ćete znati u kakvom vam je stanju organizam i morate li uvesti neke promjene što se tiče prehrane i fizičke aktivnosti.

 

5. REDOVITO SE KREĆITE

Stručnjaci preporučaju po 30 minuta tjelovježbe 5 dana u tjednu. To ne znači da svaki put morate odraditi intenzivan trening, i šetnja bržim korakom pozitivno će utjecati na vaše fizičko i psihičko zdravlje, prvenstveno na zdravlje srca. Za još bolji učinak šetnje isprobajte trik s kojim ćete istopiti 20 posto više kalorija dok hodate.

 

6. UPOZNAJTE SE S POVIJESTI BOLESTI U VAŠOJ OBITELJI

Vodite računa o bolestima koje su postojale u vašoj obitelji, prvenstveno o ozbiljnim bolestima kao što su bolesti srca, rak, moždani udar, dijabetes i slične bolesti. Poznavanje obiteljske povijesti bolesti pomoći će vam da obratite pažnju na određene moguće zdravstvene rizike.

 

7. PIJTE ZELENI ČAJ

Zeleni čak bogat je antioskidansima, tvarima bitnima za zdravlje čitavog organizma, a pomaže i kod mršavljenja. Svaki dan nagradite svoj organizam s jednom ili dvije šalice zelenog čaja.

 

8. NE PIJTE GAZIRANO

Ako se nikako ne možete riješiti potrebe za gaziranim, uzmite dijetno gazirano piće. Regularni gazirani napici krcati su kalorijama i šećerom zbog čega i debljaju, a osjećaj da vam utaže žeđ samo je privremen. Što više gaziranog pijete, to ćete više imati potrebu za još. Pročitajte i što se događa s tijelom kada popijemo gazirano piće.

 

9. REDOVITO SE KONTROLIRAJTE KOD LIJEČNIKA

Godišnji papa test i pregledi grudi vrlo su važni za žene svih dobi.

 

'U današnje vrijeme nijedna žena ne bi smjela umrijeti od raka jajnika jer redovitim pregledima rak se može prevenirati, odnosno izliječiti. Ženama se preporuča da jednom mjesečno obavljaju samopregled grudi i to najbolje dva, tri dana nakon završetka menstruacije te da poslije 40. godine jednom godišnje naprave pregled mamogramom', kažu liječnici.

 

10. IZBJEGAVAJTE BIJELE UGLJIKOHIDRATE

Što je vaš tanjur šareniji, to bolje. Hrana zelene, crvene, žute boje uvijek je dobrodošla, a ugljikohidrate ne morate u potpunosti izbaciti. Samo izaberite zdraviju varijantu pa bijelu rižu, bijeli kruh i bijelu tjesteninu, koji nemaju gotovo nikakvu hranjivu vrijednost, zamijenite onima od cjelovitog zrnja i ugljikohidratima koji ne debljaju. Isprobajte i 3 dijetalne zamjene za krumpir, tjesteninu i kruh, piše zadovoljna.hr.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji