povjetarac
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
22.6°C
Vrijeme za 20.09.2020.
20.09.2020. Danas
Max. 21°C Min. 21°C
Vrijeme za 21.09.2020.
21.09.2020. Pon
Max. 26°C Min. 21°C
Vrijeme za 22.09.2020.
22.09.2020. Uto
Max. 24°C Min. 20°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
7,004293
GBP
GBP
8,254649
USD
USD
6,360608
EUR
EUR
7,537320
Pet znakova koji pokazuju da ne jedete dovoljno proteina
07.09.2020 | Lifestyle
ZDRAVLJE I PREHRANA

Pet znakova koji pokazuju da ne jedete dovoljno proteina

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Nedostatak proteina najčešće je problem s kojim se bore ljudi koji imaju anoreksiju, rak, Chronovu bolest ili su pothranjeni

Proteini se ne nazivaju bez razloga jednima od gradivnih dijelova organizma. Ovaj makronutrijent čini glavnu komponentu svih naših stanica i pruža esencijalne aminokiseline koje održavaju naše tijelo u pokretu. Problem je to što ga neki ne unose koliko bi trebali.

 

Nedostatak proteina najčešće je problem s kojim se bore ljudi koji imaju anoreksiju, rak, Chronovu bolest ili su pothranjeni. Međutim, može se dogoditi i kod vegana ili ljudi koji se nepravilno hrane, kaže nutricionistica Leslie Bonci za časopis Health. 

 

"Jedna šalica kravljeg mlijeka sadrži oko 8,5 grama proteina, dok šalica bademovog mlijeka sadrži samo jedan gram", pojašnjava. 

 

Uz to, većini proteina na biljnoj bazi nedostaje barem jedna od devet esencijalnih aminokiselina koje se mogu naći u namirnicama životinjskog porijekla kao što su meso, morski plodovi i jaja. 

 

"Kad se ljudi odluče za prehranu na bazi biljaka, moraju paziti", upozorava Bonci.

 

Preporuka stručnjaka je da ljudi unose 0,8 grama proteina po kilogramu tjelesne težine, ali ako redovito vježbate i trenirate snagu, možda će vam trebati i više. 

 

"Tijelo je najsretnije kad unosi nešto proteina svakih četiri do pet sati", dodaje Bonci te otkriva pet znakova da možda ne unosite proteina koliko biste trebali.

 

Skloni ste lomovima

Kostima treba više od doze kalcija. Da trebaju i proteine zaključili su 2018. znanstvenici vodećih svjetskih zaklada za osteoporozu. 

"Kad ne dobivamo dovoljno proteina za napajanje naših organa i mozga, tijelo će posegnuti u zalihe, uključujući skladišta u koštanom i mišićnom tkivu", ističe Bonci. 

Zbog toga su kosti osjetljivije na ozljede poput prijeloma i lomova ako nemaju dovoljno proteina. 

 

Kosa i nokti su vam lomljivi

Proteini su i važan dio kose i noktiju, a njihov nedostatak može dovesti do toga da postanu lomljivi. 

"Kosa može izgubiti sjaj i neće biti gusta kao nekada, a može se i početi lomiti", kaže Bonci.

Američka akademija za dermatologiju navodi i da nakon nekoliko mjeseci nedovoljnog unosa proteina može doći do gubitka kose jer će tijelo zaustaviti njezin rast kako bi sačuvalo dio proteina.

 

Gubite mišićnu masu

Kada tijelo počne gubiti mišićnu masu, zalihe masti ostaju pa se sastav tijela može promijeniti na nepovoljan način.

 

Osjećate se slabo

Ljudi kojima nedostaje proteina s vremenom se mogu početi osjećati umorno i tromo. Proteini su komponenta hemoglobina, koji se nalazi u crvenim krvnim stanicama i transportira kisik kroz tijelo, a njegova preniska razina može uzrokovati slabost ili otežano disanje.

 

Često ste prehlađeni

Proteini su jedan od gradivnih blokova antitijela koje proizvodi imunološki sustav da bi se obranio od virusa i bakterija. 

"Ako nemate dovoljno proteina, možda ćete oslabjeti imunološki sustav i biti skloniji prehladama", zaključuje nutricionistica.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji