potpuno oblačno
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
18.9°C
Vrijeme za 24.10.2020.
24.10.2020. Danas
Max. 17°C Min. 13°C
Vrijeme za 25.10.2020.
25.10.2020. Ned
Max. 16°C Min. 13°C
Vrijeme za 26.10.2020.
26.10.2020. Pon
Max. 17°C Min. 12°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
7,068037
GBP
GBP
8,364208
USD
USD
6,391424
EUR
EUR
7,571281
Borite se s visokim tlakom? Ovo je prijedlog idealnog 7-dnevnog jelovnika za vas
17.10.2020 | Lifestyle
ZDRAVLJE NA TANJURU

Borite se s visokim tlakom? Ovo je prijedlog idealnog 7-dnevnog jelovnika za vas

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Donosimo izbalansirani jelovnik, s pet obroka dnevno. Možda vas inspirira

Imate problema s visokim tlakom? Osim redovnog uzimanja lijekova, zdrava i uravnotežena prehrana igra veliku ulogu. Znamo koliko je prehrana bitna, ali ponekad nam naprosto ponestane ideja za jelovnik. Evo zdravog prijedloga za vas. Ovo je sedmodnevni jelovnik idealan za sve koje muči visoki tlak:


PONEDJELJAK
Doručak: zobene pahuljice s jogurtom i borovnicama (ili nekim drugim bobičastim voćem)
Užina: frape s malinama
Ručak: pečena puretina (bez kože), poprženi poriluk, rajčica, mrkva, zelena salata
Užina: svježi sir sa šnitom integralnog kruha
Večera: povrtni rižoto (integralna riža, luk, rajčica, mrkva, paprika, tikvica, naribani đumbir)


UTORAK
Doručak: krastavci preliveni jogurtom, šnita integralnog kruha
Užina: voće
Ručak: juha od rajčice, hobotnica na salatu s krumpirom, mladim lukom i paprikom
Užina: kašasti sok od kivija, ananasa i limete
Večera: komad pite sa špinatom i sirom, rajčica, niskomasni jogurt


SRIJEDA
Doručak: omlet sa sirom (1 jaje, 30 g polutvrdog sira, žličica maslinovog ulja), šnita heljdinog kruha, niskomasno kiselo mlijeko
Užina: jabuka, 8 badema
Ručak: juha od tikvica, teletina pečena s povrćem (patlidžan, paprika, mrkva, luk), salata od rajčice
Užina: voće
Večera: bolognese od leće, zelena salata, kefir


ČETVRTAK
Doručak: tvrdo kuhano jaje, jogurt, šnita integralnog kruha, banana
Užina: dvije breskve
Ručak: varivo s mahunarkama (slanutak, leća, ječam, luk, mrkva, krumpir, celer, peršin, začini); salata od svježeg kupusa
Užina: kruška
Večera: dimljeni tofu sir, paprika, preliti iscijeđenim limunovim sokom i žlicom maslinovog ulja, šnita integralnog kruha, kefir

PETAK
Doručak: niskomasni jogurt, sjeckano voće (jagode), žličica mljevenih lanenih sjemenki i chia sjemenki
Užina: grožđe
Ručak: piletina na roštilju, kuhano zeleno povrće posuto kratko prženim bademima
Užina: kruška
Večera: pečena lokarda, šnita crnog kruha, zelena salata, čaj

 

SUBOTA
Doručak: šnita heljdinog kruha, žlica mliječnog namaza ili dijetalne marmelade, jogurt s dvije datulje
Užina: svježe cijeđeni sok od naranče
Ručak: bistra juha, pržene srdele, kuhana brokula s krumpirom, salata po želji
Užina: jabuke
Večera: svježi sir s vlascem preliven jogurtom

NEDJELJA
Doručak: raženi kruh, acidofilno mlijeko, 10 oraha
Užina: 5 suhih šljiva i svježe cijeđeni sok od naranče
Ručak: pileći paprikaš s integralnom tjesteninom, miješana salata
Užina: jabuka
Večera: palamida pečena u foliji, salata od rajčice, maslina i luk, navodi Jutarnji.hr

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji