slab vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
9.8°C
Vrijeme za 18.01.2020.
18.01.2020. Danas
Max. 8°C Min. 8°C
Vrijeme za 19.01.2020.
19.01.2020. Ned
Max. 10°C Min. 4°C
Vrijeme za 20.01.2020.
20.01.2020. Pon
Max. 12°C Min. 4°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
-0.01%
CHF
CHF
6,929843
+0.27%
GBP
GBP
8,737345
+0.37%
USD
USD
6,696666
+0.01%
EUR
EUR
7,443344
Ovih 11 trikova pomoći će vam izbjeći osjećaj nadutosti za vrijeme blagdana
30.12.2019 | Lifestyle
ZDRAVLJE

Ovih 11 trikova pomoći će vam izbjeći osjećaj nadutosti za vrijeme blagdana

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Blagdansko razdoblje iskoristite za druženja, ali i ostvarite dovoljno sna. Uz to svakako pokušajte pronaći za neku fizičku aktivnost

Planiranjem, kontrolom porcija i drugim metodama uživajte u blagdanima bez nadutosti, navodi thehealthy.com te savjetuje kako se nositi s istom. 

 

1. KONTROLA PORCIJA

Gisela Bouvier registrirana je dijetetičarka koja tvrdi kako je kontrola porcija najvažnija tijekom blagdana.

 

“Koristite manje tanjure na koje ćete staviti puno povrća te sirovih proteina", predlaže.

 

2. PLANIRAJTE

Prije odlaska na blagdansku večeru, pripremite se tako što ćete tijekom dana pojesti okrepljujući doručak, ali i ručak bogat proteinima, a prije večere pojesti i neku zdravu grickalicu.

 

Nutricionistica Diane Sanfilippo navodi da na taj način nećete pretjerati u hrani.

 

“Nećete doći i odmah početi jesti jer niste gladni, a samim time ćete preskočiti i čitav jedan slijed večere, predjelo", navodi.

 

3. AKTIVNOST

Izležavanje nakon obroka nije najbolja ideja, a čak i najmanji oblici kretanja pomoći će vašem tijelu odmah nakon obroka jer se nećete osjećati nadutima niti ćete biti tromi.

 

4. PIĆA

Dijetetičarka Kitty Broihier tvrdi kako kofein može uzrokovati proljev i probavne smetnje, a na isti način funkcioniraju i gazirana pića koja uz to uzrokuju žgaravicu, vjetrove te nadutost.

 

“Hidratacija je važna, no najbolje bi bilo da za to koristite običnu vodu u koju uvijek možete dodati neki citrus. Naravno, ne morate ni prestati s ispijanjem kofeinskih i/ili gaziranih napitaka, samo znajte kada je to najbolje za vaše tijelo", tvrdi.

 

Tako navodi kako je kavu najbolje izbjegavati u poslijepodnevnim satima, a gazirana pića najbolje je piti ranije tijekom dana ili u ranu večer, a izbjegavati ih prije odlaska u krevet kako bi izbjegli probavne smetnje.

 

5. STRES

“Istraživanja su pokazala kako je stres direktno vezan s nekoliko probavnih smetnji, uključujući sindrom iritabilnog crijeva i žgaravicu", tvrdi Broihier.

 

U stresnim situacijama nerijetko posežemo za alkoholom i grickalicama, no ni to nije dobro za probavu, stoga Broihier predlaže redovnu tjelovježbu ili pak šetnju koja će poboljšati raspoloženje, a smanjiti napetost.

 

Protiv stresa se možete boriti i na druge načina kao što je slušanje umirujuće glazbe, desetominutna meditacija, topla kupka ili pak masaža.

 

6. POSEBNI TEŠKI OBROCI

Blagdani su razdoblja koja vrve velikim izborom već pripremljene masne hrane, no tu hranu trebalo bi jesti u nekim posebnim trenucima, a u vrijeme blagdana pokušati jesti što je više moguće povrća.

 

“Ukoliko ste skloni žgaravici, izbjegavajte slatkiše od peperminta, ali i deserte i pića koja mogu potaknuti refluks želuca", kazala je Broihier.

 

7. MLIJEČNI PROIZVODI

Mliječni su proizvodi generalno dobri za zdravlje, no ni u njima ne valja pretjerivati, a to je teško kontrolirati za vrijeme blagdana kada skoro svaki obrok sadrži velike količine mlijeka ili njegovih prerađevina.

 

8. OLAKŠAJTE SI POVRATAK U NORMALU

“Tijekom, ali i poslije blagdana trebali bi paziti na to da prehrana sadrži dovoljno proteina, voća, povrća i vode", tvrdi nutricionist i osobni trener Darin Hulslander.

 

“Jedna od najtežih stvari poslije blagdana, povratak je na staro, a to se odnosi na konzumaciju manje hrane sada kada smo navikli osjećati se pretrpano", zaključuje.

 

9. ISPLANIRAJTE TJELOVJEŽBU

Čak i ako se radi od dvadesetominutnom treningu, vjerojatnije je da ćete mu pristupiti ukoliko je isplaniran i nalazi se na vašem rasporedu, tvrdi Hulslander.

 

10. TRENING VISOKOG INTENZITETA

Ova vrsta treninga spriječit će nadutost, a kombinacija intervala i treninga snage, pomoći će vam riješiti se viška kilograma koje ste skupili tijekom blagdana.

 

11. DOVOLJNO SNA

Sanfillippo tvrdi kako su tjelovježba, prehrana, san i manjak stresa, važni faktori koji smanjuju opseg struka te poboljšavaju cjelokupno zdravlje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji