Ovo je najbolja prehrana za starije osobe: Topi mast, a čuva mišićnu masu
umjeren vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
2.5°C
Vrijeme za 21.01.2022.
21.01.2022. Danas
Max. 1°C Min. 1°C
Vrijeme za 22.01.2022.
22.01.2022. Sub
Max. 5°C Min. -2°C
Vrijeme za 23.01.2022.
23.01.2022. Ned
Max. 6°C Min. -4°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,274484
GBP
GBP
9,001489
USD
USD
6,634807
EUR
EUR
7,522544
Ovo je najbolja prehrana za starije osobe: Topi mast, a čuva mišićnu masu
30.11.2021 | Lifestyle
ZDRAVLJE

Ovo je najbolja prehrana za starije osobe: Topi mast, a čuva mišićnu masu

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Dijete tada nisu najbolji odabir jer mnoge mogu pogoršati probleme poput gubitka mišićne mase i gustoće kostiju

Zdrava tjelesna težina ključ je zdravlja i dugovječnosti, ali nakon određene dobi skidanje kilograma postaje sve teži zadatak. Štoviše, dijete tada nisu najbolji odabir jer mnoge mogu pogoršati probleme poput gubitka mišićne mase i gustoće kostiju, što je samo po sebi problem za starije ljude. Srećom, znanost je potvrdila da je prehrana s visokim udjelom proteina i malo kalorija vjerojatno najsigurniji i najučinkovitiji plan prehrane ako starite i želite smršavjeti.

 

Za jednu studiju objavljenu u Journals of Gerontology: Medical Sciences, 96 pretilih odraslih starijih od 65 godina podijeljeno je u dvije skupine. Jedna skupinu je usvojila šestomjesečni niskokalorični plan prehrane koji je uključivao više od jednog grama proteina na kilogram tjelesne težine i adekvatne dodatke kalcija i vitamina D. Drugoj skupini naloženo je da jedu 0.8 grama proteina po kilogramu tjelesne težine dnevno.

 

Rezultati su pokazali da su sudionici prve skupine izgubili u prosjeku osam kilograma, pri čemu se 87 posto gubitka odnosi na tjelesnu mast. Točnije, gubitak kilograma najvidljiviji je bio u središnjem dijelu tijela, kukovima, bedrima i stražnjici, područjima važnima za smanjenje rizika od metaboličkih bolesti poput dijabetesa i bolesti srca. Također, sudionici ove skupine održavali su mišićnu masu i gustoću kostiju. Druga skupina nije uočila te prednosti. 

 

Ovaj nalaz upućuje na to da prehrana s niskim udjelom kalorija, a visokim udjelom proteina može biti najsigurnija za starije ljude. Da biste svojoj prehrani dodali više proteina, jedite hranu poput nemasnog mesa i peradi, jaja, mahunarki poput leće i žitarica s visokim sadržajem proteina, primjerice kvinoju, prenosi Index.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji