Kako se troši naš novac: Zašto Libertas plaća registracije na zahtjev?
lahor
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
12.7°C
Vrijeme za 25.04.2024.
25.04.2024. Danas
Max. 15°C Min. 12°C
Vrijeme za 26.04.2024.
26.04.2024. Pet
Max. 16°C Min. 11°C
Vrijeme za 27.04.2024.
27.04.2024. Sub
Max. 18°C Min. 13°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
0,977400
GBP
GBP
0,859450
USD
USD
1,068600
Kako se troši naš novac: Zašto Libertas plaća registracije na zahtjev?
22.03.2023 | Vijesti
LIBERTAS BOGATIJI OD ZET-a?

Kako se troši naš novac: Zašto Libertas plaća registracije na zahtjev?

Autor: Dajana Brzica
Foto: Grad Dubrovnik
Ukupno 47 Libertasovih autobusa nosi skuplje registarske oznake, a planiraju ih još. Evo koliko smo sve to platili

S obzirom da neki Libertasovi autobusi imaju registarske oznake koje počinju s nulom te inicijalima LD, a kako se u tom slučaju radi o registarskim oznakama koje se izrađuju po narudžbi i kao takve imaju poseban cjenik, pitali smo ovog gradskog prijevoznika koji je razlog za to, koliko je Libertas skuplje platio registraciju tih autobusa i koliko je uopće takvih autobusa u voznom parku Libertasa.

  

"Osnovna oznaka po kojoj se vode i razlikuju autobusi u našem sustavu je garažni broj vozila. Dio voznog parka, opremljen je registarskim oznakama koje se podudaraju sa garažnim brojem vozila na kojima su iste postavljene po modelu „DU - garažni broj - LD" (LD je skraćenica za: Libertas-Dubrovnik) što uvelike poboljšava prepoznatljivost i olakšava raspoznavanje", odgovorio je glasnogovornik Libertasa Nikša Grljević.

 

A koliko nas to sve košta?

 

"Ukupan broj vozila koji imaju registracijske oznake podudarne s garažnim brojem tog vozila je 47, a cijena koštanja pojedinačne registarske oznake je za 28,29 eura (213 kuna) veća od registracijskih oznaka dodijeljenih nasumičnom numeracijom. Planiramo da svi autobusi koje ćemo i u budućnosti nabavljati imaju registarsku oznaku podudarnu s garažnim brojem", kazao je Grljević.

 

"Nije riječ o mjeri usmjerenoj ka korisnicima naših usluga"

 

S obzirom na dostavljene podatke, razvidno je da smo registracije za taj broj vozila platili 1.330 eura više nego da su vozila registrirana nasumičnom numeracijom. A planirano ih je još.

 

Na ponovni upit Libertasu koja je korist usklađenje garažnog broja vozila i prepoznatljivosti u smislu usluge prema korisnicima, a koja za sam Libertas, s obzirom da je navedeno dodatno financijsko opterećenje za budžet koji uvelike ovisi od dotacija Grada Dubrovnika odnosno novca poreznih obveznika, odgovorio je:

 

"Usklađivanje broja na registarskim pločicama s garažnim brojem vozila olakšava dnevno-operativni rad našem tehničkom i prometnom osoblju. Nije riječ o mjeri usmjerenoj ka korisnicima naših usluga. Planiramo da svi autobusi koje ćemo i u budućnosti nabavljati imaju registarsku oznaku podudarnu s garažnim brojem jer to, iskustveno govoreći, unaprjeđuje naše interne procedure i čini ih efikasnijima", stoji u odgovoru Libertasa. 

 

Provjerili smo kako to radi najveći nacionalni prijevoznik ZET. U voznom parku Libertasa trenutno ima 114 autobusa, dok ih ZET ima ukupno 486. I ne plaćaju posebne registracije da bi uskladili garažne brojeve. 

 

"Autobusi ZET-a imaju obične registarske oznake, no kada dobivamo nove autobuse, u stanici za tehnički pregled rezerviraju se brojevi u nizu, ali to se ne naplaćuje dodatno", odgovorili su nam iz ZET-a. 

 

"Osnovna interna oznaka radi jednostavnijeg praćenja autobusa je garažni broj. On se upisuje u našu bazu podataka te se uz inventarski broj vodi evidencija u sustavu ZET-a. Garažni broj se određuje ovisno o tome koji su brojevi slobodni u internom sustavu. Radi jednostavnijeg raspoznavanja vozila, taj broj se na autobusu nalazi na pet mjesta i to na četiri vanjske strane vozila te na unutarnjoj oplati iznad vozača", odgovorili su nam na upit iz ZET-a. 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji