jak vjetar
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
17.5°C
Vrijeme za 12.11.2019.
12.11.2019. Danas
Max. 16°C Min. 16°C
Vrijeme za 13.11.2019.
13.11.2019. Sri
Max. 16°C Min. 15°C
Vrijeme za 14.11.2019.
14.11.2019. Cet
Max. 16°C Min. 12°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
+0.08%
CHF
CHF
6,773933
+0.27%
GBP
GBP
8,655362
+0.16%
USD
USD
6,743815
+0.06%
EUR
EUR
7,432359
PREGLED TJEDNA Završena obnova vrtića Ciciban, poznata količina otpada s kruzera
08.11.2019 | Vijesti
GRAD DUBROVNIK

PREGLED TJEDNA Završena obnova vrtića Ciciban, poznata količina otpada s kruzera

Autor: Libero Portal
Foto: Grad Dubrovnik
Evo što je gradska uprava radila ovog tjedna

PREPOZNATA MJERA Grad sufinancirao udžbenike za više od 750 srednjoškolaca

 

Mjeru Grada Dubrovnika kojom se sufinanciraju srednjoškolski udžbenici u 2019. godini iskoristilo je preko 750 dubrovačkih učenica i učenika.

 

 

Naime, na poziv za dostavu zahtjeva za sufinanciranje nabavke udžbenika, koji je istekao u četvrtak, 31. listopada, nadležni Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika zaprimio je 693 zahtjeva za sufinanciranje udžbenika više od 750 učenica i učenika. Riječ je o do sada rekordnom broju zahtjeva od primjene navedene mjere. U 2018. godini podneseno je 595 zahtjeva za sufinanciranje udžbenika 660 učenica i učenika. 

 

 

Grad Dubrovnik među rijetkim je gradovima u Republici Hrvatskoj koji je uveo program sufinanciranja udžbenika za srednje škole, čiji su osnivači županije, a kojim gradska uprava potpomaže kućni budžet roditelja srednjoškolaca koji pohađaju škole na području Grada, odnosno jednu od škola na području Republike Hrvatske.

 

 

Udžbenici se sukladno Pravilniku o sufinanciranju nabave udžbenika učenicima/cama srednjih škola sufinanciraju u iznosu do 1.000 kuna, za što je u ovogodišnjem proračunu bilo planirano 550 tisuća kuna. Novim rebalansom proračuna usvojenim na 25. sjednici sjednici Gradskog vijeća održanoj u ponedjeljak, 4. studenog taj iznos uvećan je za 150 tisuća kuna, pa će u konačnici će za ovu namjenu biti izdvojeno 700 tisuća kuna.   

 

Završeni radovi energetske obnove vrtića Ciciban

 

ciciban 2.jpg

Završeni su radovi na povećanju energetske učinkovitosti zgrade dječjeg vrtića Ciciban, a tim povodom danas je u obnovljenom objektu održana konferencija za medije. O tijeku i važnosti projekta govorili su gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, ravnateljica Dječjih vrtića Dubrovnik Boja Milan Mustać i Damir Blažević, predstavnik izvođača radova tvrtke Lapad Graditelj.

 

 

Radi se o jednom u nizu infrastrukturnih projekata za koji je Grad Dubrovnik osigurao bespovratna sredstava iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Europske unije te iz Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Ukupna vrijednost ove investicije iznosila je 1,5 milijuna kuna a Grad Dubrovnik je osigurao gotovo 70% bespovratnih sredstava. 

 

 

Ovom prilikom, gradonačelnik Mato Franković izjavio je kako je zgrada vrtića sada novija, ljepša i bolja na zadovoljstvo svih korisnika. Gradonačelnik je istaknuo kako je energetski certifikat zgrade vrtića bio D a uskoro se očekuje izrada novog. Zahvalio se izvođačima radova tvrtki Lapad Graditelj na uspješno odrađenom poslu, kao i ravnateljici Boji Milan Mustać te svim roditeljima na strpljenju dok se prevladalo razdoblje ove obnove.

 

 

Radovi su započeli u drugoj polovici lipnja ove godine te su izvršeni unutar predviđenih rokova. Ispred izvođača radova, tvrtke Lapad Graditelj, Damir Blažević je izjavio kako je zadovoljan jer su radovi izvršeni kvalitetno i u rokovima. Zgrada dječjeg vrtića Ciciban sada je toplinski izolirana s vanjske i unutarnje strane, izvršeni su radovi na krovu, ugrađena je nova PVC stolarija s dvostrukim izolacijskim staklom i zaštitom od sunčevog zračenja, te su ugrađeni solarni kolektori za pripremu tople vode.

 

 

Svi radovi su izvršeni s ciljem podizanja kvalitete infrastrukture i ugodnosti boravka za najmlađe građane Grada Dubrovnika, smanjenja izdataka za utrošak energije, smanjenja štetne emisije CO2 te uvođenja korištenja obnovljivih izvora energije.

 

 

Ravnateljica Dječjih vrtića Dubrovnik Boja Milan Mustać posebno se zahvalila Upravnom odjelu za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju jer su prepoznali važnost energetske obnove. Istaknula je kako je vrtić izgrađen 1972. godine, dograđen 2003., a ovom energetskom obnovom ulazi u novi početak sa sretnijim i zadovoljnijim korisnicima.

 

 

Ovom konferencijom za medije označen je završetak radova na energetskoj obnovi zgrade dječjeg vrtića Ciciban, a uskoro se očekuju završeci radova i na preostala tri projekta energetske obnove za koje je Grad Dubrovnik osigurao značajna sredstva iz EU fondova.

 

Količine miješanog otpada s kruzera i do tri puta su manje od otpada drugih gospodarskih subjekata

 

Obzirom da se posljednjih dana od strane pojedinih političkih organizacija zlonamjernim i neistinitim konstrukcijama želi obmanuti naše sugrađane, ovim putem dostavljamo konkretne podatke o količinama prikupljenog otpada različitih gospodarskih subjekata koji posluju na području Grada Dubrovnika, a sve kako bi se isti mogli usporediti s količinama otpada koje Čistoći Dubrovnik na zbrinjavanje preda Luka Dubrovnik, a koji nastaje prikupljanjem komunalnog otpada s brodova na kružnim putovanjima.

 

 

Ističemo da je Grad Dubrovnik turistička destinacija i kao takva, osim otpada svojih stanovnika, bilježi i razne količine otpada koji proizvode svi oni koji posjećuju naš Grad, a koje gospodarski subjekti sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom predaju Čistoći Dubrovnik kao ovlaštenom davatelju usluga.

 

 

Isto tako je vrlo bitno za napomenuti kako svake godine gospodarski subjekti u sve većem obimu razvrstavaju otpad i isti šalju na daljnju oporabu, pa tako i Luka Dubrovnik, te se taj otpad ne odlaže na Grabovicu.  

 

 

Podaci navedeni u tabeli činjenično pokazuju da je Luka Dubrovnik u 2017. godini Čistoći Dubrovnik predala 2.108.000,00 litara miješanog komunalnog prikupljenog s kruzera, odnosno 2.398.000,00 litara u 2018., dok je do 31. listopada tekuće godine predano 2.196.000,00 litara. Za razliku od Luke Dubrovnik koja je obavljanjem svoje gospodarske djelatnosti u promatranom trogodišnjem razdoblju prikupila i predala 6.702.000,00 litara miješanog komunalnog otpada s brodova na kružnim putovanjima, Zračna luka Dubrovnik, usporedbe radi, u istom razdoblju Čistoći na zbrinjavanje predala je 13.193.260,00 litara, dok su hotelske kuće prikupile i predale 16.158.115,00, odnosno 17.599.766,70 litara otpada.  

 

tablica kruzeri.jpg

Uspoređujući količinu predanog miješanog komunalnog otpada u tablici navedena četiri velika gospodarska subjekta jasno je kako udio otpada s kruzera koji je u posljednje tri godine predala Luka Dubrovnik čini tek 12,4 % od ukupno predanog otpada od strane četiri velika subjekta – Zračne luke Dubrovnik i dvije hotelske kuće.

 

 

Stoga je u istinu nevjerojatna potreba određenih političkih stranaka koji netočnim, neprovjerenim i lažnim informacijama žele uvjeriti naše sugrađane u nešto što nije istina.

 

 

Zaključno, treba napomenuti kako je nakon više od 15 godina pokrenuta sanacija odlagališta otpada Grabovica. Radovi na odlagalištu napreduju utvrđenom dinamikom i uvjereni smo kako će vrlo skoro doći do zatvaranja Grabovice.  

 

Odluka o komunalnom redu upućena na javno savjetovanje

 

Grad Dubrovnik pokrenuo je 6. studenog postupak savjetovanja sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke komunalnom redu. Savjetovanje ostaje otvoreno do 6. prosinca 2019. (do 12 sati), a do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst Odluke na e-mail adresu:  komunalno@dubrovnik.hr s naznakom „Javno savjetovanje - Odluka o komunalnom redu“.

 

 

Nacrt odluke o komunalnom redu, a u cilju smanjenja smanjiti broja dostavnih vozila koja ulaze u Grad, predviđa novi režim prometa pješačkim zonama, prema kojem će po Stradunu moći prometovati samo elektrovučna vozila i karići. U razdoblju od 7:30 do 8:00 sati zabranjen je promet svim vozilima (i elektrovučnim) u cijeloj Povijesnoj jezgri radi zaštite sigurnosti djece za vrijeme odlaska u školu. Ona prijevozna sredstva koja imaju valjana odobrenja za prometovanje pješačkim zonama, a koja su izdata prije stupanja na snagu ove Odluke, moći će prometovati pješačkim zonama do isteka vremenskog roka navedenog u odobrenju.

 

 

Novom odlukom opširnije  je regulirano postavljanje opreme i uređaja na vanjske dijelove zgrada, a osobito bankomata. U nacrt Odluke ugrađene su konzervatorske  smjernice kojima je regulirano postavljanje bankomata u Povijesnoj jezgri Grada. Nacrt nove Odluke o komunalnom redu regulira postavljanje baznih stanica i komunikacijskih antena mobilnih operatera na vanjskim dijelovima zgrada. U Povijesnoj jezgri je njihovo postavljanje zabranjeno.

 

 

Sukladno novom Zakonu o komunalnom gospodarstvu omogućeno je komunalnim redarima utvrđivanje identiteta građana prikupljanjem njihovih osobnih podataka. Komunalni redari moći će zatražiti i pregledati isprave stranaka i drugih osoba nazočnih pri nadzoru, što pridonosi jasnije uređenom pravnom položaju komunalnih redara te su propisane sankcije za ometanje komunalnog redara u provedbi nadzora i za onemogućavanje pregleda isprava.

 

 

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju važiti Odluka o držanju domaćih životinja,  Pravilnik o postavljanju spomenika, spomen ploča, skulptura, sakralnih obilježja i sličnih predmeta i Pravilnik o pretovarnoj zoni jer je ta materija sada u potpunosti regulirana ovom Odlukom.

 

 

Novu Odluku o komunalnom redu potrebno je donijeti radi usklađenja Odluke o komunalnom redu sa novim Zakonom o komunalnom gospodarstvu te što učinkovitijeg provođenja komunalnog reda i mjera za njegovo održavanje.

 

 

Sva dokumentacija, nacrt prijedlog odluke i obrazac za sudjelovanje u javnom savjetovanju mogu naći OVDJE.

 

Zamjenica Tepšić predstavila projekt „Poštujmo Grad“ na konferenciji Instituta za turizam

 

jelka tepsic.jpg

 

"Turizam u VUCA svijetu: prema eri (ne)odgovornosti" naziv je međunarodne znanstvene konferencije Instituta za turizam koja se održava od 6. do 9. studenoga u Hotelu Dubrovnik Palace, povodom 60. obljetnice postojanja ove institucije. Na konferenciji je kao predstavnica Grada Dubrovnika sudjelovala i zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić.

 

 

Zamjenica Tepšić bila je jedan od govornika na panelu „Utjecaji prekomjernog turizma – nova rješenja“, a u svom izlaganju predstavila je zaokret u upravljanju destinacijom koji je gradska uprava napravila kroz strateški projekt Poštujmo Grad. Govoreći o prekomjernom turizmu, publiku je upoznala s izazovima s kojima se Grad Dubrovnik suočava i mjerama koju su poduzete i koje se planiraju kako bi se zaštitila kulturna baština i kvaliteta turističke usluge, ali i život lokalnog stanovništva.

 

 

- Pri formiranju novog pristupa upravljanju turizmom krenuli smo od postavke da je pogrešno turističke uspjehe promatrati samo kroz brojke, odnosno od prihvaćanja pristupa koji nalaže da se ključ održivog turizma krije u zadovoljnom stanovniku jer samo zadovoljni stanovnik može biti uistinu dobar domaćin. Uz zaštitu baštine, taj smjer temeljimo na poticanju međusektorskog dijaloga, prepoznavanju i vrednovanju tradicijskih i autohtonih elemenata ovog podneblja, na ekološkom pristupu i implementaciji Smart City rješenja koja razvijamo. – naglasila je zamjenica Tepšić.

 

 

Publici je zamjenica Tepšić između ostalog razjasnila i to kako je riječ o sveobuhvatnom i kompleksnom projektu, koji je podijeljen na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve. Brojni dionici su uključeni u proces upravljanja destinacijom, a kao ključan faktor izdvojila je suradnju s CLIA-om, krovnom kruzerskom organizacijom s kojom Grad ima izvrsnu suradnju, zahvaljujući kojoj je dogovoren bolji raspored ticanja brodova na kružnim putovanjima.

 

 

- U jednom dijelu dana imamo 4000 putnika, a za 2020. i 2021. godinu očekujemo nova pravila ticanja, s boljim rasporedom dolazaka i manjim gužvama. Također, Dubrovnik je jedini grad za koji CLIA sponzorira vrijedan projekt u suradnji s Globalnim vijećem za održivi turizam (GSTC). Vijeće će provesti Ocjenu odredišta za Dubrovnik, temeljem kriterija za održivi turizam i destinacijski menadžment utvrđenih od strane UN-a. Projekt je u tijeku, a po njegovoj realizaciji dobit ćemo konkretne podatke pomoću kojih ćemo definirati daljnje korake u upravljanju destinacijom. – istaknula je zamjenica Tepšić.

 

 

Ovaj stručni skup u dvodnevnom radnom dijelu konferencije nastojati dati odgovor na mnoga ključna pitanja turizma (ne)održive budućnosti, a tijekom dvodnevnog radnog dijela konferencije stručnjaci i praktičari u turizmu raspravljat će o transformaciji turizma, utjecaju globalizacije, ulozi društvenih medija u turističkoj sadašnjosti i budućnosti, brendiranje destinacije i brojnim drugima.

 

Grad će financirati nabavku skutera za potragu i spašavanje na moru dubrovačkog Crvenog križa

 

skuter za spašavanje.jpg

 

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnik Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more Marko Miljanić primili su u četvrtak vodstvo Gradskog društva Crvenog križa Dubrovnik, predsjednika Vicka Mihaljevića i ravnatelja Živka Šimunovića sa suradnicima.

 

 

Na sastanku je bilo riječi o nabavci specijaliziranog plovila za traganje i spašavanje na moru. Nabavka skutera „Rescue Runner“ ključna je za pilot projekt ustrojavanja službe za spašavanje na moru, a koju prvi u Hrvatskoj razvija upravo Dubrovački Crveni križ.

 

 

Gradonačelnik Franković prihvatio je potporu ovom pilot projektu te će Grad Dubrovnik u Proračunu za 2020. godinu osigurati potrebna sredstva u vidu donacije GDCK-u Dubrovnik, a poduprijet će i ustrojavanje buduće službe i osposobljavanje njenih pripadnika.

 

 

Skuter „Rescue Runner“ dužine je 3.6 metara i kapaciteta 375 kilograma, a može razviti brzinu do 38 milja. Dizajniran je za misije potrage i spašavanja te za rad u najizazovnijim uvjetima na moru, a pokrivao bi čitavo područje dubrovačkog akvatorija - od Lokruma do Elafita i Brsečina. Njegova nabavka predstavlja bi vrijednu akviziciju u započetom procesu osuvremenjivanja žurnih službi i dodatnom podizanju razine spremnosti za intervencije na moru.

 

 

Predsjednik GDCK-a Dubrovnik Vicko Mihaljević i ravnatelj Živko Šimunović gradonačelniku Frankoviću ovom prigodom prezentirali su i rezultate projekta „Crveni križ u Gradu“, koji je tijekom 2019. godine proveden zahvaljujući financijskoj potpori Grada Dubrovnika u iznosu od gotovo milijun kuna te ostalih donatora poput gradske ustanove Rezervat Lokrum.

 

 

Podsjetimo, projekt „Crveni križ u Gradu“ nadogradnja je pilot projekta „Crveni križ na zidinama“. Isti je od uvođenja 2015. više puta nadograđivan pa su tako stručna dežurstva osposobljenih pripadnika Kluba mladih Dubrovačkog Crvenog križa uz više punktova na zidinama i Stradunu te otoku Lokrumu, proširena najprije na plaže Danče i Mandrač kao i na Stonske zidine, a 2018. godine i na javne plaže Bellevue, Šulić, Štikovica i Donje Čelo. U 2019. godini navedenim lokacijama pridodane su i gradske plaže u Zatonu Malom i Orašcu. U četiri mjeseca, od 24. svibnja do 30. rujna, 69 mladih članova GDCK-a Dubrovnik odradili su 29.495 sati dežurstava u kojem vremenu su zabilježili sveukupno 3.347 intervencija, najviše njih odrađeno je u povijesnoj jezgri uključujući zidine i Lokrum.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji