pretežno vedro, vjetrovito
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
28.9°C
Vrijeme za 23.07.2019.
23.07.2019. Danas
Max. 32°C Min. 26°C
Vrijeme za 24.07.2019.
24.07.2019. Sri
Max. 33°C Min. 24°C
Vrijeme za 25.07.2019.
25.07.2019. Cet
Max. 30°C Min. 23°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
+0.28%
CHF
CHF
6,701274
-0.30%
GBP
GBP
8,206752
+0.18%
USD
USD
6,581790
-0.01%
EUR
EUR
7,382794
PREGLED TJEDNA: Parking u Dubrovniku više neće biti isti, pokrenuti važni projekti!
12.07.2019 | Vijesti
GRAD DUBROVNIK

PREGLED TJEDNA: Parking u Dubrovniku više neće biti isti, pokrenuti važni projekti!

Autor: Libero Portal
Foto: Grad Dubrovnik
Evo što je gradska uprava radila ovog tjedna!

Osniva se Dječji vrtić Pčelica u Mokošici 

 

djecji vrti pcelica by Grad Dubrovnik.jpg

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, na svojoj sjednici održanoj 27. lipnja ove godine, donijelo je Odluku o podjeli javne ustanove Dječji vrtići Dubrovnik. Ovom se Odlukom osniva nova javna ustanova, Dječji vrtić Pčelica sa sjedištem u Mokošici, dok postojeća ustanova nastavlja s radom pod istim nazivom, Dječji vrtići Dubrovnik, samo sa smanjenim upisnim područjem.

 

 

Dječji vrtić Pčelica u svom će sastavu imati četrnaest područnih odjela i to više odjela u Mokošici, potom u Trstenom, Zatonu, na Gromači, Osojniku i Šipanu. Na istoj sjednici Gradskog vijeća imenovana je i privremena ravnateljica Dijana Brkić Hadžikadunić, koja će biti ovlaštenu za obavljanje svih potrebnih radnji vezano za osnivanje i poslovanja Dječjeg vrtića Pčelica kao samostalne ustanove. Na novu ustanovu se prenosi vrtićka i druga pripadajuća imovina, te radnici koji rade u pripadajućim područnim odjelima s postojećim pravima i obvezama.

 

 

Centralna zgrada novoosnovane ustanove bit će vrtić Pčelica u Mokošici, koji će nakon planirane rekonstrukcije sa sadašnjih osam grupa narasti na ukupno njih 15. Ujedno su predviđeni i ostali prateći prostori planirani za centralni vrtić, poput prostora za upravu i stručne službe.

 

 

Dječji vrtići Dubrovnik kao javna ustanova u djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja djeluje još od 1993 godine. Ustanovu u pedagoškoj godini 2018/19. pohađa 1815 djece raspoređene u 87 odgojnih skupina, o kojima skrbe 263 djelatnika, od kojih je 176 odgojitelja, 13 članova stručno razvojne službe, 9 administrativno-računovodstvenih djelatnika te 65 djelatnika tehničke službe. Uzimajući i obzir ukupan broj djece, kao i broj djece po pojedinim odgojnim skupinama, ustanova Dječji vrtići Dubrovnik nije usklađena s važećim državnim pedagoškim standardom, koji kao optimalnu veličinu dječjeg vrtića definira 17 do 20 odgojnih skupina redovitoga programa ili 340 do 400 djece, odnosno  za dječji vrtić s područnim odjelima 30 odgojnih skupina ili 600 djece. Stoga se već nekoliko godina obavljaju infrastrukturne, formalno-pravne, kadrovske i financijske predradnje za podjelu ustanove.

 

 

Primjerice, uz to što je završena kompletna projektna dokumentacije na razini glavnog i izvedbenog projekta za potrebe ishođenja dozvole za radove na objektu 'Pčelica', završena je i funkcionalna adaptacija novog vrtićkog objekta u Mokošici na lokaciji Put na more, koji će s radom započeti početkom nove pedagoške godine.

 

Započeli su radovi na sanaciji odlagališta Grabovica

 

frankovic obilazak radova grabovica.jpg

 

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima – pročelnikom Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Srđanom Todorovskim i direktorom komunalnog društva Čistoća Dubrovnik Markom Ivekovićem obišao je u utorak ujutro odlagalište komunalnog otpada Grabovica gdje su započeli radovi na 1. fazi sanacije.

 

 

Radove sukladno ugovoru potpisanom u svibnju izvodi tvrtka G.T. Trade d.o.o. Split, a preko 12 milijuna kuna vrijedna investicija prvi je preduvjet potpunog zatvaranja odlagališta do kraja 2020. godine, za što će Grad značajno iskoristiti sredstva Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

 

 

Gradonačelnik Franković prilikom obilaska istaknuo je značaj ove investicije kazavši kako je radi budućnosti potrebno adekvatno riješiti pitanje odlaganja otpada. Rekao je kako će se komunalni otpad do izgradnje županijskog centra za gospodarenje otpadom odvoziti na drugu lokaciju te kako je u tijeku ispitivanje najbolje opcije za to, ali se paralelno radi i na osmišljavanju buduće javne namjene saniranog odlagališta.

 

Otvorena Ulica maestra Đela Jusića

 

delo-jusic-ulica-3-1024x683.jpg

 

U nazočnosti obitelji pokojnog Đela Jusića u srijedu je na Pločama svečano otkrivena ploča u ulici koja od danas nosi ime ovog velikog hrvatskog skladatelja, izvornog dubrovačkog trubadura.

 

 

Naime, Gradsko vijeće je na 23. sjednici, održanoj 27. lipnja 2019., a na prijedlog gradonačelnika Mata Frankovića, donijelo odluku kojom je Hvarska ulica preimenovana u Ulicu maestra Đela Jusića.

 

 

Iz svakog dijela ove ulice na Pločama prostire se pogled na neke od najkarakterističnijih dubrovačkih veduta - na Porporelu, na Lokrum, na zidine, Bužu....prizore koje je dubrovački glazbenik istinski volio. Upravo je tu simboliku u svom obraćanju istaknuo gradonačelnik Mato Franković, dodavši: -„Ono što je gospar Đelo ostavio ovom Gradu je trajno nasljeđe te mu se on mora stalno zahvaljivati. Uvijek me dirne sjećanje kako, u trenutku kada je Grad bio napadnut, on nije dvojio, sjeo je u posljednji avion i došao je u Grad kako bi ovdje bio sa svojim Dubrovčanima i s njima dijelio patnju u tim teškim danima. Čini mi se da je još jučer prolazio Pločama i pušio svoju lulu. Nije znao da će Hvarska ulica nositi njegovo ime“, kazao je Gradonačelnik.

 

 

Sin pokojnog skladatelja Đelo Jusić Jr. u ime cijele obitelji zahvalio je Gradu Dubrovniku na ovoj gesti kojom je izražena zahvalnost na svemu što je Đelo Jusić dao svome gradu.

 

 

Gradonačelnik Franković potvrdio je ovom prigodom kako će Grad Dubrovnik snositi administrativne troškove promjene adrese stanovnika koji žive u sad već bivšoj Hvarskoj ulici.

 

 

Stručna rasprava o zaštiti i obnovi dubrovačke kupe kanalice

 

kanalica jelka.jpg

 

Zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika Jelka Tepšić i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž sudjelovale su u utorak na okruglom stolu „Dubrovački krovovi: Revitalizacija kupe kanalice“.

 

 

Okrugli stol održan je u kampusu Sveučilišta u Dubrovniku u organizaciji ove ustanove, a u radu su sudjelovali pomoćnik ministrice kulture Davor Trupković, predstavnici Sveučilišta, Društva prijatelja dubrovačke starine, Zavoda za obnovu Dubrovnika i Konzervatorskog odjela u Dubrovniku.

 

 

Tema ove stručne rasprave bila je mogućnost i potrebni koraci za prijavu EU projekta zaštite i obnove kupe kanalice. Projekt se bavi povijesnim razvojem i značajem kupe kanalice za Dubrovnik i njegovu okolicu.

 

 

-„Poznajući sedam stoljeća dugu tradiciju proizvodnje kupa u tvornici u Kuparima, ali i prepoznajući potrebu obnove i uređenja krovova ne samo u povijesnoj jezgri i ne samo u Dubrovniku, smatram da je ovo jedan zaista hvalevrijedan projekt. I nadam se da će revitalizacija povijesne dubrovačke kupe kanalice uistinu i i zaživjeti", rekla je između ostalog uvodno zamjenica Tepšić i kazala da je Grad Dubrovnik spreman podržati ovaj projekt. 

 

Na okruglom stolu predstavljena je i usporedba povijesne kupe kanalice i novih glinenih pokrova koji su korišteni u obnovi krovišta nakon Domovinskog rata o čemu je i nedavno održana znanstvena tribina.

 

Pokrenut jedinstven sustav dubrovačkog Smart parkinga

 

Uz pomoć najmodernije tehnologije, Dubrovnik se svrstao u sam svjetski vrh po primjeni pametnih rješenja. Projekt smart pakringa, vrijedan 3,2 milijuna kuna s održavanjem na tri godine, danas je započeo s radom. Pokrenuo ga je dubrovački gradonačelnik Mato Franković.

 

sanitat smart parking.jpg 

 

Grad Dubrovnik i tvrtka Sanitat Dubrovnik predstavili su rješenje koje je Dubrovniku priskrbilo zavidno vodeće mjesto po primjeni moderne tehnologije, pametnih rješenja ali i samog obuhvata projekta Pametnog parkinga u svijetu. Postavljeno je ukupno 1.909 senzora povezanih na NB-IoT mreži

 

 

- Izuzetno sam ponosan i sretan jer smo realizirali ovaj projekt koji će za naše sugrađane i posjetitelje donijeti olakšice i raditi u njihovu korist. Posebno bih istaknuo kako smo sve segmente projekta odradili uz pomoć partnera iz Hrvatske - Hrvatskog telekoma, Profica (izrađivača mobilne aplikacije) i Mobilisisa (proizvođača senzora i platforme za njihov rad te javnih displeja). Ovo je kapitalni projekt ne samo za Dubrovnik već za cijelu Hrvatsku jer se radi doista o primjeni najmodernijih rješenja koja postoje trenutno u svijetu - izjavio je direktor Sanitata, Tomislav Tabak.

 

 

Za građane Dubrovnika projekt će donijeti lakše pronalaženje slobodnog mjesta putem aplikacije za mobilne uređaje. Putem nje moći će se i koristiti navigacija do slobodnog mjesta, pronaći alternativno slobodno mjesto, ali i platiti parkirnu kartu odabranim modelom plaćanja. Osim ugrađenih senzora i izrađene aplikacije za mobilne uređaje postavljeni su i javni display pokazivači putem kojih će građani i turisti koji ne koriste aplikaciju moći imati uvid u stanje slobodnih mjesta i nekoliko ulica ranije.

 

 

S obzirom na broj senzora kao i činjenicu da su postavljeni na području cijelog Dubrovnika, riječ je o jednom od najvećih integriranih rješenja pametnog parkinga realiziranom na Narrowband IoT (NB-IoT) mreži u čitavom svijetu te najvećem projektu iz segmenta pametnih gradova u Hrvatskoj i regiji.

 

 

- Čak i u tehnološki naprednijim zemljama ne postoji ovako obuhvatan projekt pametnog parkinga koji bi bio realiziran na najmodernijoj NB-IoT mreži, i čija bi iskustva mogli slijediti, pa će, vjerujemo, mnogi slijediti naša. Hrvatski Telekom strateški je orijentiran prema izgradnji pametnih gradova i njihovoj digitalnoj transformaciji, koja uključuje primjenu suvremenih tehnologija radi povećanja kvalitete života građana, optimizacije lokalnih resursa i razvoja poduzetništva -  istaknuo je Saša Kramar, član Uprave i glavni operativni direktor za poslovne korisnike HT-a.

 

 

Ovaj sustav omogućit će Sanitatu uvid u informacije koje će posljedično imati za rezultat učinkovitije upravljanje gradskim prostorom ali i utjecati na aktivni promet i smanjenje prometnih gužvi u Gradu.

 

 

- Uistinu je zadovoljstvo danas označiti početak rada aplikacije Dubrovnik Smart Parking. Posebno bih se zahvalio tvrtki Sanitat, koja je nositelj ovog projekta, ali i partneru na projektu Hrvatskom telekomu. Činjenica je da je Dubrovnik grad prethodnik jednog novog smart rješenja i vjerujem da smo ovim pokazali smjer u kojem će ići ne samo Dubrovnik nego i ostali gradovi u Hrvatskoj i još jednom smo dokazali da je prioritet i centralna figura ove gradske uprave i gradskih društava – građanin grada Dubrovnika – rekao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković. Istaknuo je i kako je Dubrovnik smart parking bitan iz nekoliko razloga, a osim što će građanima olakšati traženje parkirnog mjesta i uštediti im vrijeme, ujedno će smanjiti gužvu u prometu jer će biti manje automobila koji cirkuliraju i traže slobodno parking mjesto, a povećat će se kvaliteta usluge koju nudi Sanitat.

 

 

- Ovo je početak jedne transformacije, povećanje kvalitete života i rješavanje problema u prometu. Nakon ovoga vrlo skoro dolazi car sharing sustav, a vjerujem da ćemo iduće godine po još jednom postati prvi grad u svijetu, grad koji ima isključivo električne automobile za autotaksi prijevoz. To je sve ono što ciljano radimo ka poboljšanju prometa i kvalitete života svih naših sugrađana, ali i povećane kvalitete pružene usluge svim gostima grada – kazao je također gradonačelnik Franković.

 

 

Projekt pametnog parkinga u Dubrovniku rezultat je odluke Grada Dubrovnika i komunalnog poduzeća Sanitat Dubrovnik d.o.o. o implementaciji pametnog parkinga na cijelom gradskom području. Za tu svrhu osigurali su potrebna sredstva i raspisali natječaj, što je rezultiralo realizacijom projekta pametnog parkinga koji u tehnološkom i mrežnom smislu počiva na najmodernijoj tehnologiji. Ovaj je projekt dio niza aktivnosti u sklopu krovnog projekta „Dubrovnik Smart City“, a proizlazi iz „Strategije Pametnoga Grada Dubrovnika“, strateškog dokumenta kojim se Dubrovnik odlučio razvijati u smjeru pametnoga grada.

 

Grad nabavlja udžbenike za osnovnoškolce i sufinancira ih za srednjoškolce 

 

Učenici osnovnih škola Grada Dubrovnika, čiji roditelji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika, i ove će godine besplatno dobiti školske knjige.  Sredstva za nabavu udžbenika prijašnjih je godina osiguravao Grad Dubrovnik, dok ove godine sredstva za nabavu obveznih udžbenika, sukladno Zakonu o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu, osigurava Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a sredstva za obrazovne materijale, kao što su radne bilježnice, tehnička kutija i likovna mapa Grad Dubrovnik. U tom smislu Grad Dubrovnik je donio Pravilnik o financiranju obrazovnih materijala učenicima osnovnih škola, kojim je  kao obrazovni materijal, koji će financirati Grad Dubrovnik, za razliku od ranije definirana dodatno i likovna mapa.

 

 

Natječaj za nabavu udžbenika provodi Grad Dubrovnik i to u dva dijela: natječaj za nabavu tzv. "starih udžbenika" s procijenjenom vrijednosti od 1.500.000,00 kuna je u tijeku, a odnosi se na nabavu udžbenika za razrede koji još nisu obuhvaćeni reformom školstva (2., 3., 4., 6., 7.-dio i 8. razred.), a natječaj za nabavu tzv. "novih udžbenika" za razrede koji od ove godine kreću u reformu (1., 5., i 7.-dio) raspisat će se kad budu poznati svi naslovi udžbenika i obrazovnih materijala. Procijenjena vrijednost "novih udžbenika" iznosi 400.000,00 kuna.

 

 

Za razliku od učenika osnovnih škola koji besplatno dobivaju komplet udžbenika i obrazovnih materijala učenici srednjih škola imaju pravo na sufinanciranje nabave udžbenika. Postupak sufinanciranja nabave udžbenika za srednjoškolce propisan je Pravilnikom o sufinanciranju nabave udžbenika učenicima/cama srednjih škola. Nabava udžbenika sufinancira se u iznosu najviše do 1.000,00 kuna uz predočenje originalnog računa za kupnju školskih udžbenika te potvrdu o prebivalištu i potvrdu o redovitom pohađanju srednje škole. Zahtjev za sufinanciranje nabave školskih udžbenika dostavlja se na propisanom obrascu Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika. Zahtjevi će se zaprimati u kolovozu, o čemu će javnost biti pravovremeno obaviještena, a obrazac za prijavu može se pronaći OVDJE.

 

Gradonačelnici zatražili žurne izmjene Zakona koje reguliraju pritisak autotaksi vozila na njihove gradove

 

opara frankovic.jpg

 

Gradonačelnici Dubrovnika i Splita, Mato Franković i Andro Krstulović Opara, susreli su se danas u Dubrovniku i dogovorili zajedničke korake  zbog teške situacije na prometnicama ovih gradova i gravitirajućim prometnicama, osobito za vrijeme turističke sezone, jer se zbog liberalizacije tržišta autotaksi prijevoza višestruko uveća broj autotaksi vozila. Namjera im je od Vlade i Sabora Republike Hrvatske, prilikom izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu koje se planiraju u studenom ove godine, zatražiti potrebne izmjene na način da se gradovima s UNESCO zaštićenim jezgrama omogući autonomno reguliranje broja autotaksi vozila na svom području, kako bi se povećala kvaliteta usluge i smanjio pritisak na prometnice.

 

 

''Pripremamo zajednički tekst izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu kako bi regulirali neodrživo stanje na gradskim prometnicama, nastalo kao posljedica liberalizacije tržišta autotaksi prijevoza'' – izjavili su gradonačelnici Andro Krstulović Opara i Mato Franković nakon održanog sastanka.

 

 

Vozačima Libertasa prva isplata za prekovremene sate

 

 

Grad Dubrovnik i Uprava društva Libertas nastavljaju rješavati brojne probleme koji godinama opterećuju poslovanje dubrovačkog javnog prijevoznika, poput neisplaćenih prekovremenih sati vozača.

 

 

Tako je, nastavno na prethodna obećanja i javne objave, poslodavac uz plaću za mjesec lipanj od 10. srpnja svim vozačima isplatio sve sate odrađene preko mjesečnog fonda sati u drugom kvartalu 2019. godine, a koje zaposlenici nisu koristili kao slobodne dane.

 

 

Time se započelo rješavanje problema prekovremenih sati koji se povlači već dugi niz godina. Svi postojeći zaostaci s isplatom prekovremenih sati nastalih u prethodnim razdobljima (do 31. prosinca 2018.), a koji su od prethodnih uprava zanemarivani sve do prije dvije godine, bit će riješeni do kraja srpnja kroz novu isplatu vozačima.

 

 

Uprava Libertasa Dubrovnik nastavlja proces konsolidacije društva na svim razinama poslovanja.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji