vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
29.7°C
Vrijeme za 05.07.2020.
05.07.2020. Danas
Max. 28°C Min. 26°C
Vrijeme za 06.07.2020.
06.07.2020. Pon
Max. 29°C Min. 25°C
Vrijeme za 07.07.2020.
07.07.2020. Uto
Max. 32°C Min. 22°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
7,113450
GBP
GBP
8,383428
USD
USD
6,732124
EUR
EUR
7,560175
PREGLED TJEDNA: Tvrđava Imperial vraćena Gradu, implementirana oprema za uspostavu zone zagušenja prometa
06.06.2020 | Vijesti
GRAD DUBROVNIK

PREGLED TJEDNA: Tvrđava Imperial vraćena Gradu, implementirana oprema za uspostavu zone zagušenja prometa

Autor: Libero Portal
Foto: Grad Dubrovnik
Evo što je gradska uprava radila ovog tjedna!

Ministarstvo turizma potvrdilo imenovanje Ane Hrnić za direktoricu TZG Dubrovnika

1591016145.jpg

Ana Hrnić potvrđena je za direktoricu Turističke zajednice grada Dubrovnika od strane Ministarstva turizma te je s danom 28. svibnja 2020. upisana u Upisnik turističkih zajednica kao osoba ovlaštena za zastupanje Turističke zajednice grada Dubrovnika.

 

Podsjetimo, nakon prethodno provedenih potrebnih procedura Turističko vijeće TZG Dubrovnika na sjednici održanoj 27. siječnja 2020. jednoglasno je podržalo kandidaturu Ane Hrnić za direktoricu Turističke zajednice. Između dvije pristigle prijave za ovo mjesto odlučeno je kako je program Ane Hrnić bolji u odnosu na predloženi program drugog kandidata. Naknadno je izjavljena žalba Ministarstvu turizma na odabir direktorice no ovim je rješenjem potvrđena ispravnost provedenog postupka, zadovoljavanje svih propisanih uvjeta, kao i imenovanje direktorice TZ-a, čime se dozvolio upis u Upisnik turističkih zajednica.

 

Otvoreno novo igralište na Babinom kuku

1591080242.jpg

Gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima obišao je novoizgrađeni sportsko-rekreacijski park s dječjim i sportskim igralištima na glavnici Babinog kuka. Novi kvartovski rekreacijski park namijenjen je svim dobnim skupinama i omogućuje istovremeno i neometano korištenje za više korisnika.

 

Naime, koncipiran je u četiri dijela: dječje igralište podijeljeno u zone za djecu do 6 godina i za djecu iznad 6 godina, a koje sadržava i sprave za djecu s poteškoćama; plato za outdoor fitness povezan s dječjim igralištem preko klupa-tribina; sportsko igralište (igralište za mali nogomet i košarkaško igralište) te plato za street workout. Sva igrališta primjereno su ograđena, a na zapadnoj strani, izvan ograde igrališta, nalazi se klupa-tribina.

 

''Ovo je najveće igralište sada na području grada Dubrovniku s cijelim nizom različitih aktivnosti, a posebno treba istaknuti sprave za vježbanje za osobe s invaliditetom što do sada nije postojalo na našem području. Jako sam zadovoljan, a broj djece koja su danas ovdje najbolje govori o tome da je investicija opravdana'', kazao je gradonačelnik Franković.

 

Ovaj sportski infrastrukturni projekt vrijedan je 2.871.591,88 kuna s PDV-om, a u njegovom sklopu uređen je i nogostup za pristup do parka, prostor za odlaganje otpada i autobusno stajalište.

 

Predstavljeno završno izvješće održivosti destinacije za Grad Dubrovnik – rezultat izvrsnih 70%

1591105566.jpg

Predstavljanje završnog izvješća održivosti destinacije Globalnog vijeća za održivi turizam (GSTC) za Grad Dubrovnik održano je danas u Kazalištu Marina Držića. Rezultate izvješća predstavio je putem video veze glavni procjenitelj, direktor Mediteranske regije Globalnog vijeća za održivi turizam Ioannis Pappas, uz sudjelovanje gradonačelnika Mata Frankovića i predsjednice udruženja CLIA Kelly Craighead.

 

Grad Dubrovnik je jedna od 30 svjetskih destinacija za koju je GSTC proveo Ocjenu odredišta. Uz predstavnike gradske uprave i partnera Grada Dubrovnika CLIA-e, predstavljanju je nazočio i široki krug dionika u dubrovačkom turizmu koji su aktivno sudjelovali u projektu: gradski vijećnici, direktori komunalnih tvrtki, djelatnici DURA-e, predstavnici turističkih agencija, sveučilišnih ustanova, udruga i organizacija povezanih uz turističku djelatnost.

 

GSTC standard obuhvaća četiri glavna stupa održivosti odredišta: odredišnu politiku i planiranje, uključivanje i koristi zajednice, upravljanje kulturnim i prirodnim dobrima, te upravljanje okolišnim i prirodnim resursima. Na skali GSTC-a kojom se procjenjuje ukupna izvedba destinacije u održivosti, Grad Dubrovnik je ostvario izvrsnih 70 posto. Od 105 pokazatelja u standardu GSTC-a, 12 (11,4%) ih je ocijenjeno izvrsnima, 47 (44,8%) ih je ocijenjeno dobrima s potrebnim poboljšanjima, 37 (35,2%) ih je prepoznato kao područja sa srednjim rizikom, a 9 (8,6%) ih je označeno kao područja visokog rizika.

 

Gradonačelnik Mato Franković izrazio je zadovoljstvo realizacijom projekta koji je jedan od sastavnica Sporazuma o suradnji potpisanog između Grada Dubrovnika i udruženja industrije kružnih putovanja CLIA-e. Govoreći o održivom turizmu u teškom vremenu globalne krize u kojoj je Grad ostao bez glavne gospodarske grane, prisjetio se kako su UNESCO-vi promatrači nakon bombardiranja 6. prosinca 1991. u svojim zapisima spomenuli obnovu i budućnost Dubrovnika koji treba razmišljati kako će uvesti održivost u svoj turizam.

 

- Od tada do danas smo naučili puno lekcija, naučili smo kako treba, a i kako ne treba. Nadam se da nam se u budućnosti neće dogoditi ono što nam se događalo prije par godina, to je da Dubrovnik osim svoje ljepote postane simbol grada prekomjerne destinacije sa velikim brojem gostiju uz činjenicu da se smanjila kvaliteta života naših sugrađana, to je sve ono što u budućnosti nam se ne smije dogoditi i zato imamo jednu sjajnu priliku za novi početak u kojem smo mi ti koji ćemo definirati kriterije kako, kada i na koji način, kako bi naš Grad bio jedno ugodno mjesto za život  ali istovremeno kako bi respektirao glavnu gospodarsku granu turizam i kako bi ljudi normalno mogli živjeti – naglasio je gradonačelnik Franković.

 

U svom izlaganju gradonačelnik Franković zahvalio se procjenitelju Pappasu i njegovim suradnicima, svim dionicima koji su se uključili u projekt te partneru CLIA-i na pokroviteljstvu te kontinuiranoj pomoći i suradnji.

 

- Vjerujem da će ovaj dokument biti jedan novi početak priče o održivom Dubrovniku i održivom načinu upravljanja glavnom  gospodarskom granom a to je turizam – zaključio je gradonačelnik Franković.

 

GSTC je proveo ocjenu odredišta u studenom i prosincu 2019. godine, usko surađujući s Turističkom zajednicom grada Dubrovnika i Dubrovačkom razvojnom agencijom. Primjenjujući metodologiju Ocjene GSTC-a, GSTC je pregledao pravnu i političku dokumentaciju koja određuje upravljanje Gradom i kroz opsežne sastanke konzultirao oko 70 ključnih dionika i vodećih organizacija iz nacionalne i lokalne uprave, privatnog sektora, nevladinih organizacija i sveučilišnih ustanova te stanovnike, a sve s ciljem procjene učinka Grada u odnosu na Kriterije GSTC-a za odredišta.

 

Predsjednica CLIA-e pohvalila je predanost Grada Dubrovnika u razvoju održivog turizma. 

 

- Prema Ocjeni odredišta Globalnog vijeća za održivi turizam, Grad Dubrovnik pokazuje predanost u svojem trajnom nastojanju da usmjeri turizam prema održivoj budućnosti. Spremnost grada na pokretanje inovacija, utvrđivanje najboljih praksi i dogovor o prioritetima za buduće djelovanje su za svaku pohvalu, a vjerujemo da će ova ocjena odredišta pomoći Dubrovniku da još više poboljša svoj učinak. Industrija brodskih kružnih putovanja je posvećena održivom upravljanju turizmom. Ponosni smo što smo doprinijeli ocjeni odredišta u sklopu našeg partnerstva s Dubrovnikom kako bi zajednički radili na pitanju održivosti u gradu. Partnerstvo između industrije brodskih kružnih putovanja i Dubrovnika ističe se kao primjer onoga što se može postići suradničkim turističkim inicijativama usmjerenim prema očuvanju baštine i okoliša omiljenih svjetskih odredišta za buduće generacije. - izjavila je Kelly Craighead, predsjednica i izvršna direktorica CLIA organizacije, Međunarodne udruge brodarskih kompanija za kružna putovanja.

 

Globalno vijeće za održivi turizam (GSTC) ugledno je međunarodno vijeće formirano na inicijativu trideset i dvije globalne organizacije posvećene održivom razvoju i posebice održivom turizmu uključivo UN WTO, UNEP i Zakladu Ujedinjenih naroda. Pokrovitelj projekta je udruženje Cruise Lines International Association (CLIA), partner Grada Dubrovnika i potpisnik Sporazuma o suradnji na očuvanju i zaštiti kulturne baštine Dubrovnika.

 

OŠ Ivana Gundulića treća energetski obnovljena škola

1591185606.jpg

Završeni su radovi energetske obnove Osnovne škole Ivana Gundulića u Gružu, a tim povodom u prostorima škole održana je danas konferencija za medije na kojoj su sudjelovali gradonačelnik Mato Franković, ravnateljica škole Vedrana Elez i Mato Butijer, predsjednik uprave tvrtke Alfaplan građenje d.o.o. koja je izvela radove na objektu.

 

Riječ je investiciji u osnovnoškolske kapacitete koja je, poput u prosincu završene OŠ Marina Držića te ranije OŠ Lapad, također značajno sufinancirana iz dostupnih fondova Europske unije i drugih vanproračunskih izvora, čak 64 posto, podsjetio je uvodno gradonačelnik Franković.

 

- Naravno da se tu ne zaustavljamo, značajna sredstva ulažemo u osnovnoškolsko obrazovanje i nastavit ćemo to raditi u budućnosti. Drago mi je što radove i na OŠ Montovjerna privodimo kraju, sada je faza čišćenja, očekuje nas idući tjedan ako sve bude u redu početak tehničkog prijema i naravno u rujnu nova školska godina u novoj školi. Osim osnovnoškolskog obrazovanja značajna sredstva smo putem europski fondova uložili i u predškolsku infrastrukturu. Dosada smo obnovili dva vrtića, a pripremili smo i nova četiri velika objekta za energetsku obnovu, čime nastavljamo korištenje europskih sredstava i podizanje standarda dubrovačke infrastrukture – naveo je gradonačelnik Mato Franković.

 

Radovi na obnovi škole započeli su u lipnju 2019., odmah po završetku školske godine, te je njihov najveći dio radova u unutrašnjosti zgrade proveden tijekom ljeta, a prioritetno je bilo osposobiti što veći broj učionica do počeka školske godine. Zamijenjeno je preko 1000 metara kvadratnih podnih ploha. Izvedena je temeljna hidro i termo izolacija te su postavljene keramičke pločice i parketi. Uz neometano funkcioniranje nastave, istovremeno su se odvijali radovi na demontaži starih i ugradnji novih otvora, radovi na cjelovitoj obnovi fasade površine 2633 metara kvadratnih i dijela krovišta. U cijeloj zgradi su postavljeni novi radijatori kao i nova LED rasvjeta u dijelu učionica, dvorani i manjem dijelu dvorišta, a sve u skladu sa standardom energetske obnove.

 

Gradonačelnik Franković ovom prigodom zahvalio se i ravnateljici Elez i svim djelatnicima na strpljenju tijekom trajanja radova, kao i izvođaču na kvalitetnoj izvedbi završenoj prije utvrđenog vremenskog roka. Zahvalu je uputio i resornim gradskim odjelima, posebno Upravnom odjelu za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju koji je od 2017. osigurao gotovo 300 milijuna bespovratnih europskih sredstava, kao i DURA-i.

 

Ukupna vrijednost projekta iznosi 7.872.327,15 kuna,  a ukupni prihvatljivi troškovi 7.465.433,40 kuna. Gradu su odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 64% od ukupne vrijednosti projekta, od čega 2.679.526,69 kuna bespovratnih sredstava Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja te 2.392.953,36 kuna Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije.

 

Realizacijom projekta zgrada je iz energetskog razreda C prešla u razred B, a godišnja ušteda za toplinsku energiju dosezat će čak 71,50%. Za isti postotak smanjit će se emisije CO2, dok će se ukupna energetska potrošnja objekta smanjiti za 54,65%.

 

Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Grada Dubrovnika.

Za više informacija o EU fondovima, posjetite internetsku stranicu: www.strukturnifondovi.hr

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskoga fonda za regionalni razvoj

Operativni program „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“

 

Novi sastanak gradonačelnika i zakupaca gradskih poslovnih prostora i javnih površina

1591211114.jpg

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je danas drugi po redu sastanak s dijelom zakupaca prostora i javnih površina u vlasništvu Grada Dubrovnika, a na temu naplate zakupa prostora i javnih površina.

 

Na sastanku je dogovoreno, a obzirom na neizvjesnost turističke sezone 2020., kako će se za mjesece srpanj, kolovoz i rujan računi za zakup ispostavljati do 15. u mjesecu za prethodni mjesec. Visina zakupa korespondirat će s visinom ostvarenih noćenja u 2020. godini, s usporedbom ostvarenja istih u 2019. godini, a sukladno podacima Turističke zajednice grada Dubrovnika.

 

Primjerice, ako broj ostvarenih noćenja u srpnju, 2020. godine bude iznosio 20% prošlogodišnjih rezultata onda će zakup javne površine i zakup poslovnih prostora biti obračunat u visini od 20% ugovorenog zakupa javne površine/poslovnog prostora.

 

Sukladno prethodno postignutom dogovoru od 1. listopada 2020. do 1. travnja 2021. godine Grad Dubrovnik neće fakturirati zakup.

 

Ovom mjerom Grad Dubrovnik nastavlja podupirati poduzetničku aktivnost na području Grada Dubrovnika, a uz navedeno, sve do sada predložene mjere ostaju na snazi.

 

Implementirana oprema za uspostavu zone zagušenja prometa

1591254457.jpg

Sukladno ugovoru o nabavi i ugradnji opreme za zonu zagušenja prometa između Grada Dubrovnika i zajednice ponuditelja Hrvatski telekom d.d. te King ICT završeni su radovi na implementaciji opreme potrebne za uspostavljanje zone zagušenja prometa oko povijesne jezgre Grada – scenarija 1. Tim povodom Predstavnici Grada Dubrovnika s predstavnicima zajednice ponuditelja obavili su primopredaju sustava koji je pušten u probni rad.

 

U ovoj prvoj fazi instalirana je sva potrebna oprema nužna za uvođenje zone zagušenja koja se odnosi na turističke autobuse i osobne automobile (8+1) te podržava i mogućnost implementacije planiranog konačnog rješenja.

 

Sustav omogućuje automatsku provjeru autobusa i osobnih vozila (8+1) koja podliježu naplati parkiranja na Pilama te daljnji postupak prema onima koji nemaju rezerviran termin za dolazak/parkiranje. 

 

Vrijednost nabave predmetne opreme iznosi 1.027.909,67 bez PDV-a, a osim ukupno 10 kamera postavljenih u Zagrebačkoj ulici, u Ulici II. Dalmatinske brigade, na Pilama (na dvije lokacije) i u Ulici branitelja Dubrovnika, sustav uključuje kompletno softversko rješenje te integraciju s postojećim BUS+ sustavom.

 

Važno je naglasiti kako zbog pandemije uzrokovane koronavirusom, a koja je utjecala na cjelokupno gospodarstvo te poglavito turistički sektor, Grad Dubrovnik u turističkoj sezoni 2020. neće provoditi naplatu parkiranja i zaustavljanja navedenih vozila na Pilama. No, u cilju učinkovitog upravljanja prometom u kontaktnoj zoni povijesne jezgre te na platou Pile parkiranje i zaustavljanje autobusa i osobnih vozila (8+1) bez naknade uvjetovat će se prethodnom rezervacijom termina isključivo putem službene stranice Grada Dubrovnika. Vozila koja se parkiraju na platou Pile bez prethodne rezervacije termina putem web stranice Grada Dubrovnika ili  bez dozvole mjerodavnog tijela sankcionirat će se od strane Komunalnog redarstva.

 

Implementacija navedene opreme i inovativnog softverskog rješenja novi je značajan iskorak u primjeni Smart City koncepta, koji počiva na strateškoj primjeni najmodernijih tehnoloških rješenja usmjerenih prema povećanju ukupne kvalitete života.

 

GRADONAČELNIK MATO FRANKOVIĆ O PROZIVKAMA STANARA SOLINSKE ULICE: U mom mandatu nema jednakijih niti će ih ikada biti!

1591263441.jpg

Dio stanara Solinske ulice višekratno me bez ikakve osnove proziva radi gradnje objekta u njihovoj ulici, stoga sam dužan dubrovačku javnost upoznati s nizom očito mnogima nepoznatih činjenica.

 

Najprije, za ovaj objekt građevinska dozvola ishođena je 2016. godine, dakle godinu prije nego sam postao gradonačelnik. Nadalje, valjanost dozvole produljena je 2019. godine, a za to prema odredbama Zakona o gradnji nije potreban nikakav poseban postupak već se dozvola na zahtjev investitora može produžiti prije njenog isteka. 

 

Prilikom negodovanja u javnosti, kao glavni predstavnik nezadovoljnih stanara Solinske ulice ističe se gospodin Dejan Butući. Dakako, legitimno je i posve legalno iskazivati nezadovoljstvo ukoliko smatrate da nešto nije u redu. Međutim, ono što je apsurdno u toj priči jest činjenica, za koju vjerujem da stanari Solinske ulice ne znaju, da je upravo gospodin Butući bio osnivač i član uprave tvrtke Rivijera travel koja provodi izgradnju u Solinskoj ulici!

 

Kao član uprave tvrtke Rivijera Travel Butući je aktivno sudjelovao u ishodovanju građevinske dozvole za gradnju ovog objekta u Solinskoj ulici. Stoga se nameće pitanje što gospodin Butući zna, a da stanari Solinske ulice ne znaju. Kako i pod kojim uvjetima je pokrenuo ishodovanje navedene dozvole te zašto mu, sada kada više nije odgovorna osoba u Riviera Travelu, smeta ono što je donedavno osobno zastupao i za što se zalagao?  

 

Obzirom na cijeli niz izrečenih sumnji, a posebno na ove činjenice o gospodinu Butućiju, pokrenuo sam postupak pred nadležnim ministarstvom u kojem će se utvrditi je li postupak izdavanja građevinske dozvole u 2016. godini bio zakonski ispravan.

 

Isto tako, želim obavijestiti dubrovačku javnost kako sam isti postupak pokrenuo u još tri predmeta o čijim ishodima ću javnost izvjestiti kada postupak bude okončan.

 

Moja borba za zakonitost i ispravno postupanje od strane svih nadležnih upravnih tijela počela je s prvim danom stupanja na časnu dužnost gradonačelnika Grada.  I od tada, u ove tri godine, sasvim je jasno da u mom pristupu nema jednakijih niti će ih ikada biti!

 

Zvučni signalizatori za slijepe i slabovidne osobe postavljeni na lapadskom raskrižju

1591350746.jpg

Na semaforsko raskrižje kod nogometnog stadiona u Lapadu ugrađeni su zvučni signalizatori za slijepe i slabovidne osobe. Ugrađeno je osam uređaja ukupne nabavne vrijednosti 30.690,00 kuna, a postavljeni su na svim pješačkim prijelazima na spomenutom raskrižju.

 

Uređaji su opremljeni senzorima za automatsko prilagođavanje razine zvuka te se zvuk koji akustični signalizatori proizvode prilagođava razini buke u okolišu, odnosno zvučni signal je tijekom dana i intenzivnijeg prometa glasniji dok je tijekom noći i manjeg prometnog opterećenja tiši.

 

Nakon Ilijine glavice, lapadsko raskrižje drugo je raskrižje opremljeno zvučnim signalizatorima, a njihovim postavljenjem raskrižju osigurana je sigurna pješačka komunikacija slabovidnim i slijepim osobama.

 

Grad Dubrovnik u svom proračunu osigurava znatna sredstva za realizaciju mjera Strategije za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom. Iznos ukupnih sredstava znatno je porastao u zadnje tri godine i prešao je 5 milijuna kuna. Do sada su strategije donesene za dva razdoblja, a izrada nove Strategije za razdoblje od 2021. do 2025. godine povjerena je Dubrovačkoj razvojnoj agenciji.

 

Senzori mjere kvalitetu zraka u vrtićima i školama

1591351487 (1).jpg

Grad Dubrovnik prvi je grad u Hrvatskoj koji je postavio senzore za mjerenja kvalitete zraka u odgojno-obrazovnim ustanovama. Riječ je Pilot projektu u sklopu projekta Pametni grad, a Dubrovačka razvojna agencija DURA, koja ga provodi, u ovom je koraku senzore instalirala u tri osnovne škole i pet vrtića.

 

Projekt je danas predstavljen u OŠ Lapad, a tom je prigodom zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić naglasila kako je ovo još jedan u nizu projekata koji doprinosi kvaliteti života sugrađana te kako je riječ o nadstandardu koji pozitivno utječe na kvalitetu obrazovanja.

 

Postavljeno je ukupno 120 senzora i to u osnovnim školama Ivana Gundulića, Marina Držića i Lapad  te vrtićima Ciciban, Izviđač, Kono, Pile i Pile 2.

 

Cilj je projekta je poboljšanje kognitivnih sposobnosti i razine praćenja nastave te poboljšanje zdravlja, naročito kod djece s kroničnim bolestima dišnih sustava, kazala je direktorica DURA-e Ana Marija Pilato Krile.  Naime, istraživanja su pokazala da djeca koja pohađaju programe u odgojno-obrazovnim ustanovama nakon dužeg vremena provedenog u zatvorenim prostorima klonu od umora i gube koncentraciju, a praćenjem stanja i reagiranjem sukladno dobivenim podacima ova se situacija može poboljšati. Pozitivna iskustva škole u tom smislu iznijela je i ravnateljica OŠ Lapad Nikolina Soko.

 

U ime izvođača radova, HT-a, Renato Totić istaknuo je važnost primjene suvremene tehnologije u svakodnevnom životu, o čemu smo posebno svjedočili za vrijeme pandemije, te cjeloviti pristup Grada Dubrovnika koji bilježi iskorak u primjeni na razini Hrvatske.

 

Cjelokupni sustav i njegove tehničke pojedinosti predstavio je Stjepan Čavar iz DURA-e, koji je kazao kako se ovakvi senzori najčešće instaliraju u poslovnim prostorima, a Grad Dubrovnik prvi ih je omogućio u odgojno-obrazovnim ustanovama. Instalirani sustav za mjerenje kvalitete zraka omogućava očitavanje mjerenja CO2, temperature i vlage u zraku u prostorijama gdje su postavljeni senzori, povezivanje senzora na IoT (Internet of Things) infrastrukturu te korištenje aplikacijskog rješenja za praćenje i analizu podataka. Instalirani sustav omogućuje i dodatne nadogradnje.

 

GK Ploče iza Grada dobiva garažu i parkiralište za 82 vozila

1591362403.jpg

Grad Dubrovnik nastavlja s rješavanjem problematike parkiranja na gradskom području. U sklopu investicija u prometnu infrastrukturu, izrađeno je idejno rješenje za garažu s vanjskim parkiralištem za ukupno 82 vozila u Ulici Frana Supila.

 

Gradnja je planirana na mjestu postojećeg igrališta u naselju Zlatni potok, a zbog specifičnosti lokacije i terena, idejno rješenje predviđa građevinu s četiri razine s ukupno 63 garažna mjesta te otvoreno parkiralište na krovu objekta s 19 parkirališnih mjesta. Idejno rješenje predstavljeno je predsjedniku GK Ploče iza Grada Srđanu Obadu, nakon čega je uvažen prijedlog stanovnika da se u projekt uvrsti i dodatna krovna etaža na kojoj će se urediti dječje igralište.

 

Kolni pristup predviđen je s Ulice Frana Supila, a preliminarno idejno rješenje predviđa i mogućnost pješačkog pristupa od skala do ulice Zlatni potok. Promet unutar garaže odvijat će se jednosmjerno po etažama preko rampi, a za pješačku komunikaciju planirano je stubište i osobno dizalo, koje će omogućiti nesmetano kretanje osobama s invaliditetom odnosno osobama smanjene pokretljivosti. Rješenje također predviđa pet parkirališnih mjesta za osobe s invaliditetom.

 

Ovaj iznimno važan komunalni projekt jedan je od rezultata je sastanka predstavnika GK Ploče – Iza Grada s gradonačelnikom Matom Frankovićem na kojem se razgovaralo o ključnim problemima i mogućnostima poboljšanja kvalitete života stanovnika ovog kotara.

 

Tvrđava Imperial vraćena Gradu

1591364304.jpg

Jednoglasnom odlukom vijećnika Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, na 30. sjednici održanoj 04. lipnja 2020. godine, prihvaćena je odluka o utvrđenju raskida Ugovora o koncesiji tvrđave Imperial, zaključenog između Grada Dubrovnika i Razvoj Golf d.o.o. 25. ožujka 2009. godine.

 

''Došao je trenutak kada smo vidjeli da je vrijeme, nakon sedam godina čekanja, da se raskine ugovor s koncesionarom i da se krene u drugom smjeru, ne dajući tvrđavu u koncesiju ikome nego je zadržavajući za Grad. Za sve postoji mjesto i vrijeme, a to je upravo sada i naravno da smo se konzultirali s pravnim stručnjacima prije donošenje jedne ovakve odluke, po kojoj će se, vjerujem, pamtiti sastav ovog Gradskog vijeća.

 

Danas u tvrđavi Imperial na Srđu imamo muzej u raspadajućem stanju, koji ne prikazuje dostojno žrtvu dubrovačkih branitelja. Imamo prevrijednu imovinu s kojom se ništa ne događa. Međutim, iz cijelog niza razloga, u ovu priču se nije moglo krenuti prije.

 

Sada je došlo vrijeme da krenemo drugim putem, putem na kojem ćemo napraviti jedan veliki memorijalni centar Domovinskog rata, Muzej Domovinskog rata koji će u potpunosti odavati počast žrtvi branitelja, u cjelokupnom opsegu tvrđave Imperial jer je cijela tvrđava stup obrane Grada.

 

Cesta na Srđu vraća se u prostorni plan i nakon toga krećemo s postupkom izrade dokumentacije konstrukcije tvrđave Imperial. Taj postupak će voditi Zavod za obnovu Dubrovnika, a nakon toga će Grad Dubrovnik ići u rekonstrukciju tvrđave, kojoj će osnovna namjena biti Muzej Domovinskog rata, ali će imati i društveni prostor i ugostiteljski sadržaj i sve ono što je potrebno u sklopu jednog takvog objekta.

 

Na nama je da kreiramo tu priču i budućnost ovog izuzetno važnog povijesnog mjesta za Grad Dubrovnik. Tvrđavu Imperial vraćamo Gradu i građanima'' - izjavio je dubrovački gradonačelnik Mato Franković u povodu izglasavanja ove odluke.

 

„Kultura u điru“ Gradom!

1591365675.jpg

Grad Dubrovnik pokreće novi projekt naziva „Kultura u điru“, a provodit će se u suradnji s ustanovama u kulturi uz partnerstvo Turističke zajednice grada Dubrovnika i sudjelovanje gradskih kotara, odnosno mjesnih odbora na čijem području će se pojedini programi izvoditi.  

 

Projekt je nadogradnja inicijative #umjetnicigradu i brojnih aktivnosti ustanova u proteklom razdoblju. Osim što su gradske ustanove u kulturi u vrijeme zabrane javnih okupljanja putem dostupnih on-line kanala svojim konzumentima nudili različite kvalitetne i atraktivne sadržaje, one su se i pripremale za skore neposredne susrete s dubrovačkom publikom, a dio stvaralaštva predstavit će i kroz ovaj projekt namijenjen našim sugrađanima. 

 

Tijekom idućih mjesec dana, počevši od subote, 6. lipnja, na brojnim lokacijama na otvorenom izvodit će se koncertni, dramski, folklorni i drugi programi. Naziv projekta potiče upravo od odabira lokacija izvođenja programa, a iste uključuju neke poznate, ali i nove prostore na gradskom području, poput prostora ispred "Kiss-a" u Mokošici, Parka Luja Šoletića u Gružu, parka na Gorici sv. Vlaha, platoa ispred crkve svetoga Jakova, Šetališta kralja Zvonimira, ljetnikovca Skočibuhe i drugih.

 

U realizaciji programa sudjeluju Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački muzeji, Kazalište Marina Držića, FA Linđo, Dubrovačke knjižnice, Dom Marina Držića, Kinematografi Dubrovnik, Umjetnička galerija Dubrovnik i Prirodoslovni muzej Dubrovnik te javna ustanova Rezervat Lokrum. Osim što će ustanove izvoditi samostalne programe, veliki dio sadržaja realizirat će se upravo u suradnji ustanova što pokazuje snagu sinergije dubrovačkog kulturnog sektora u ovim izazovnim vremenima.

 

Program u subotu, 6. lipnja, otvaraju Dubrovački simfonijski orkestar i Dubrovački muzeji prvim u nizu zajednički pripremljenih programa, a koji će se odvijati ispred i unutar Kneževa Dvora. Dubrovački muzeji za djecu nižih razreda osnovne škole od 10:45 do 12:15 organiziraju vodstvo i radionicu na kojoj će učiti o životu kneza, vlastele i pučana u Kneževu dvoru za vrijeme Dubrovačke Republike, dok od 11 sati svi ljubitelji glazbe ispred Dvora mogu uživati u koncertu Gudačkog komornog ansambla DSO-a uz umjetničko vodstvo violinistice Mirabai Weismehl Rosenfeld.

 

„Glumci Gradu (Hommage Ivu Vojnoviću)“ u izvedbi glumaca Kazališta Marina Držića i u režiji Srđane Šimunović održat će se istog dana od 20 sati na taraci KMD-a. Reprizna izvedba na programu je u nedjelju, 7. lipnja u isto vrijeme. Dolazak je slobodan uz preporučene mjere distanciranja. Program je realiziran u suradnji s Dubrovačkim muzejima.

 

Dubrovačke knjižnice priredit će niz programa od kojih se ističu informatičke radionice u lapadskom ogranku Knjižnica, radionice namijenjene školskom i predškolskom uzrastu u ljetnikovcu Skočibuha kao i radionice „Učimo dubrovački s Lukom Paljetkom“.  

 

Prirodoslovni muzej Dubrovnik, Umjetnička galerija Dubrovnik i Dom Marina Držića udružili su svoje pedagoške snage i održat će seriju kreativnih radionica pod nazivom „Umjetnički virus“. Radionice će se odvijati na više lokacija na otvorenom (Sveti Jakov, Park Gorica, Uvala Lapad, Mokošica), a vodit će ih muzejske pedagoginje Jasmina Runje, Ivona Šimunović i Dubravka Tullio.

 

Povodom Svjetskog dana glazbe, koji se obilježava 21. lipnja, pred crkvom svetoga Vlaha, nastupit će Dubrovački simfonijski orkestar i FA Linđo, dok će dubrovački folklorni ansambl u nekoliko navrata nastupiti samostalno i to probama njihovog poznatog programa „Linđovo blago“ (15. lipnja u Parku Luja Šoletića, a 6. srpnja u Mokošici „ispred Kissa“). Linđo i Orkestar nastupit će zajedno još jednom - u Uvali Lapad 27. lipnja.

 

JU Rezervat Lokrum i Dubrovčaki muzeji u subotu, 4. srpnja priređuju, također besplatan, obilazak kulturno-povijesnih znamenitosti otoka Lokruma.

 

Program #kulturauđiru dopunjavat će se novim sadržajima pa za sve podrobnije informacije pratite redovite objave organizatora pojedinih događanja te Kalendar događanja Grada Dubrovnika i vidimo se u điru, poručili su iz Grada Dubrovnika.

 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji