pretežno vedro
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
19.0°C
Vrijeme za 29.05.2020.
29.05.2020. Danas
Max. 21°C Min. 15°C
Vrijeme za 30.05.2020.
30.05.2020. Sub
Max. 21°C Min. 15°C
Vrijeme za 31.05.2020.
31.05.2020. Ned
Max. 18°C Min. 13°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
7,109330
GBP
GBP
8,446634
USD
USD
6,889747
EUR
EUR
7,584233
PREGLED TJEDNA: Uklonjen Spomenik braniteljima na Pilama, Grad Dubrovnik zamijenio dotrajali električni agregat
18.04.2020 | Vijesti
GRAD DUBROVNIK

PREGLED TJEDNA: Uklonjen Spomenik braniteljima na Pilama, Grad Dubrovnik zamijenio dotrajali električni agregat

Autor: Libero Portal
Foto: Grad Dubrovnik
Evo što je gradska uprava radila ovog tjedna!

Privatnim iznajmljivačima otpisuje se paušal za drugi kvartal bez podnošenja zahtjeva

1586853286.jpg

U sklopu prvog paketa pomoći pri prevladavanju krize uzorkovane pandemijom koronavirusa, a u segmentu namijenjenom gospodarstvenicima, Grad Dubrovnik uključio je i mjeru oslobađanja od plaćanja paušalnog poreza za iznajmljivače u drugom kvartalu 2020. godine.

 

Oslobađanje plaćanja paušala za iznajmljivače za drugi kvartal najavio je gradonačelnik Mato Franković pri predstavljanju mjera 27. ožujka. Iako navedenu mjeru donosi Vlada Republike Hrvatske, odnosno nadležno Ministarstvo financija, prihod po ovoj osnovi prihod je proračuna Grada Dubrovnika, a odluku o njegovoj visini donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave.

 

Mjera oprosta plaćanja paušala za smještajne jedinice za razdoblje travanj-lipanj 2020. godine Proračun Grada Dubrovnika stajat će tri milijuna kuna.

 

Nastavno na mjere koje je donijela Vlada RH o odgodi plaćanja paušala za prvi i oprostu za drugi kvartal, Ministarstvo financija i Porezna uprava ažurirali su upute za korisnike mjera pa tako pojašnjavaju da Porezna uprava svim iznajmljivačima, bez obveze podnošenja posebnog zahtjeva, otpisuje obvezu poreza koja se odnosi na drugo tromjesečje, a koju bi bili dužni platiti do kraja drugog tromjesečja, odnosno do 30. lipnja 2020. godine.

 

Iz Porezne uprave napominju da iznajmljivači koji su podnijeli zahtjev za odgodom plaćanja poreza do 30. ožujka  2020. za obvezu koja je dospjela 31. ožujka ostvarili su pravo na odgodu plaćanja te obveze do 30. lipnja te se ista neće otpisati.

 

Podsjetimo, postupajući proaktivno gradska uprava pravovremeno je identificirala tri moguća scenarija utjecaja pandemije koronavirusa na lokalno gospodarstvo. Paralelno s prvim paketom mjera pomoći građanima i gospodarstvenicima vrijednim preko 45 milijuna kuna, a koji je od ovog tjedna u primjeni, promišlja se i o njegovoj nadogradnji, ukoliko se kriza prelije i na razdoblje nakon 1. srpnja 2020. godine.

 

ZBOG LOŠEG STANJA I OPASNOSTI ZA PROLAZNIKE - Uklonjen Spomenik braniteljima na Pilama

1586858580.jpg

Spomenik braniteljima na Pilama u jako je lošem stanju i predstavlja opasnost za prolaznike te je stoga odlučeno da se spomenik demontira.

 

Naime, prilikom vizualnog pregleda spomenika uočeno je kako je dio konstruktivnih elemenata u jako lošem stanju te da to predstavlja opasnost za prolaznike. Kako bi se izbjegle eventualne nesreće, odlučeno je da se spomenik demontira i potom sanira.

 

I sami prostor ispred spomenika također je u lošem stanju te će i on biti saniran i to tako što će biti popločan kamenim pločama.

 

Očekuje se da će demontaža spomenika biti završena do kraja tjedna, a radove na demontaži, vrijedne 106.250,00 kuna s PDV-om, izvodi tvrtka Quelin koja je sudjelovala i u njegovom postavljanju.

 

Cilj ove gradske uprave je da se, putem dijaloga sa svim braniteljskim udrugama, postigne dogovor o novom, trajnom, spomeniku braniteljima, a koji će odavati poštovanje prema svima onima koji su dali svoje živote za Grad ili su to svojim sudjelovanjem u Domovinskom ratu bili spremni učiniti. 

 

Pozicija trajnog spomenika branitelja će ostati na Pilama i o tome postoji konsenzus svih braniteljskih udruga. Isto tako, nakon sanacije sadašnjeg spomenika, o njegovoj  budućoj mikrolokaciji gradska će uprava odlučiti u dogovoru s braniteljskim udrugama.

 

Pozivaju se zakupnici javnih površina i poslovnih prostora u vlasništvu Grada na dostavu zahtjeva za ostvarenje mjera

1586873694.jpg

Upravni odjel za gospodarenje gradskom imovinom uputio je poziv zakupnicima polovnih prostora u vlasništvu i suvlasništvu Grada Dubrovnika kao i zakupnicima javnih površina Grada Dubrovnika, a nastavno na usvojene mjere za prevladavanje krize uzrokovane koronavirusom iz paketa namijenjenog gospodarstvenicima.

 

Tekst poziva prenosimo u cijelosti:

 

Poštovani,

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na sjednici održanoj 8. travnja 2020. godine donijelo  je:

 

- Zaključak  Klasa: 372-01/20-01/10, Urbroj: 2117/-01-09-20-03 kojim se odobrava umanjenje svih ugovornih iznosa zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu i suvlasništvu Grada Dubrovnika za 50 % iznosa za mjesec travanj, svibanj i lipanj 2020. godine i to zakupnicima koji  su korisnici Vladine mjere za očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog okolnosti uvjetovane koronavirusom (Covid-19) narušena gospodarska aktivnost od 1. ožujka 2020. godine,

 

- Zaključak Klasa: 363-05/20-01/148, Urbroj: 2117/01-09-20-03 kojim se odobrava umanjenje svih iznosa zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika propisanih Pravilnikom o visini zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika br. 17/16. i 15/19.)  i to od početka primjene izvanrednih mjera Nacionalnog stožera Civilne zaštite-obustave rada za sve objekte koji nisu prijeko potrebni za funkcioniranje zajednice, od 19. ožujka do 30. lipnja 2020. godine zakupnicima koji  su korisnici Vladine mjere za očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog okolnosti uvjetovane koronavirusom (Covid-19) narušena gospodarska aktivnost od 1. ožujka 2020. godine.

 

Sukladno prethodno navedenim zaključcima, potrebno je da zakupnik na stanicama Grada Dubrovnika, Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom preuzme obrazac kojim podnosi zahtjev za umanjenje zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu i suvlasništvu Grada Dubrovnika kao i/ili zahtjev za umanjenje iznosa zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika te iste dostavi na mail nekretnine@dubrovnik.hr ili putem pošte na adresu: Grad Dubrovnik, Upravni odjel za gospodarenje gradskom imovinom, Pred Dvorom 1, Dubrovnik. Banner za pristup svim mjerama pooći također je istaknut i na naslovnici web stranice Grada Dubrovnika. 

 

Slijedom navedenog, pozivaju se svi zakupci koji ispunjavaju gore navedene uvjete da dostave ispunjene obrasce kako bi se po istima žurno moglo postupiti.

 

Djelatnici Libertasa i Sanitata čuvaju studentski dom i Opću bolnicu Dubrovnik

1586937511.jpg

Zbog pandemije koronavirusa tvrtke Sanitat i Libertas privremeno su prestale s obavljanjem dijela svojih redovnih djelatnosti te su stoga djelatnici ovih društava, a sukladno odluci gradskog i županijskog stožera civilne zaštite, preuzeli nove dužnosti.

 

Djelatnici Sanitata, koji su radili na kontroli parkinga, obavljaju 24-satno dežurstvo ispred Opće bolnice Dubrovnik, dok djelatnici Libertasa obavljaju 24-satno dežurstvo u studentskom domu koji je izdvojena bolnica za blaže slučajeve infekcije koronavirusom.

 

Podsjećamo, Libertas je odlukom nacionalnog Stožera civilne zaštite prestao s prijevozom putnika na gradskim i međugradskim linijama, dok je Sanitat obustavio naplatu parkinga u narednom razdoblju.

 

Sanirano odlagalište otpada na trasi nove ceste na Pobrežju

1586953621.jpg

Završeni su radovi na sanaciji odlagališta otpada na trasi buduće ceste Most dr. Franja Tuđmana – Osojnik. Na dijelu projektirane prometnice na Pobrežju nalazio se odloženi građevni otpad koji je bilo potrebno ukloniti kako bi se izveli predviđeni radovi na izgradnji ceste. Time je sanirano oko 4.446 kvadratnih metara površine, s koje je uklonjeno oko 35 tisuća metara kubičnih građevinskog otpada koji je potom primjereno zbrinut prema stanju i vrsti otpada. Navedene radove nakon provedene javne nabave izvodila je tvrtka Texo Gradnja.

 

Podsjetimo, nova prometnica izvodi se od postojeće državne ceste D8 u neposrednoj blizini Mosta do postojeće ceste koja je ranije bila kategorizirana kao županijska cesta Ž6235, a do kraja projektiranog zahvata rekonstruira se postojeća prometnica. Radovi koje izvodi ugovorni izvođač PZC Split/Strabag započeli su u prosincu, a ugovoreni završetak investicije vrijedne nešto više od 32 milijuna kuna je travanj 2021. Na Pobrežju je u budućnosti planirano i Park 'n' Ride parkiralište za oko 600 vozila, ali i nastavak ulaganja u razvoj Dubrovačke stanogradnje.

 

Grad Dubrovnik zamijenio dotrajali električni agregat

1587045879.jpg

Agregat u vlasništvu Grada Dubrovnika koji električnom energijom opskrbljuje tvrđavu Revelin, Kino Slobodu, Kazalište Marina Držića i vanjsku razvodnu tablu pored Straduna dotrajao je te je zamijenjen novim uređajem. Stari agregat u prostor koridora ulice Iza Grada montiran je sredinom 80-tih godina prošlog stoljeća i istekao je njegov vijek trajanja, a zamijenio ga je novi uređaj nazivne snage 220 kVA u skladu sa svim današnjim tehničkim normama.

 

Struja dobivena ovim agregatom koristi se i za sve javne izvedbe i događaje na Stradunu, a daljnjom rekonstrukcijom njegove mreže planira se i napajanje nužnih potrošača zgrade gradske uprave na adresi Pred Dvorom 1, u prvom redu servera Grada.

 

Nakon provedene javne nabave, ugovor je potpisan s tvrtkom IMC iz Rijeke, a vrijednost investicije je ukupno 259.312,50 kuna s PDV-om, što osim cijene samog agregata i montaže obuhvaća i poslove demontaže starog agregata i njegovo zbrinjavanje na deponij uz poštivanje svih ekoloških uvjeta i zahtjeva, kao i dvogodišnje jamstvo na novi uređaj.

 

Grad Dubrovnik time nastavlja ulaganja u modernizaciju opreme i poboljšanje kvalitete svih sustava potrebnih za učinkovito funkcioniranje gradske uprave te gradskih ustanova i tvrtki.

 

Gradonačelnik Franković i načelnik CZ Krilanović pozvali na suživot s pripadnicima civilne zaštite

1587042130.jpg

- Molimo za još malo strpljenja i poštivanja mjera nadležnih stožera civilne zaštite i u narednom razdoblju – molba je koju su danas svim građanima uputili gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i načelnik Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika Stjepko Krilanović govoreći o radu i nadležnostima gradskog stožera na konferenciji za medije.

 

U svom obraćanju okupljenim predstavnicima medija osvrnuli su se na rad gradskog stožera u uvjetima posebnih mjera zbog epidemije koronavirusa u proteklih mjesec dana. Uvodno je gradonačelnik Franković podsjetio na važnost socijalne distance i zabrane okupljanja na javnim površinama, što zahtjeva kontinuiran rad na terenu.

 

- Posljednjih nekoliko dana pojavila se mala nervoza među građanima zbog svega toga, želio bih samo istaknuti činjenicu ono što civilna zaštita radi je uistinu korisno. Pripadnici Civilne zaštite Grada Dubrovnika inzistiraju na udaljavanju od dva metra, socijalnom distanciranju jer je to nužno i neophodno za zadržati pozitivnu krivulju kako bi što manje ljudi bilo zaraženo– rekao je gradonačelnik osvrnuvši se na primjedbe pojedinih građana na rad pripadnika civilne zaštite.

 

Naglasio je kako do okupljanja dolazi najčešće u Mokošici, Rijeci dubrovačkoj gdje velik broj ljudi šeta te u Gospinom polju, zbog čega je ljude potrebno opetovano i uporno upozoravati.

 

- Vjerujemo da ta upozoravanja utječu na ljude jer je grupiranje puno manje. Hvala svim pripadnicima Civilne zaštite, njih preko 120 volontera, koji nesebično rade mjesec dana za korist svih nas – rekao je gradonačelnik, a izrazio je i nadu da će se život uskoro vratiti u normalnu, zbog čega treba izdržati još desetak ili petnaest dana kako bi krivulja krenula u još pozitivnijem smjeru.

 

O aktualnoj temi korištenja drona unutar Stožera civilne zaštite, gradonačelnik Franković razjasnio je da dronovi nisu službena oprema civilne zaštite te da volonteri koriste privatni dron koji ima sve potrebne dozvole, a djelomično olakšava posao nadzora javnih površina.

 

Načelnik Stjepko Krilanović rekao je kako je nervoza razumljiva u postojećoj situaciji, ali potrebno je izdržati još desetak dana kako bi sve mjere bile uspješne i broj oboljelih ne bi naglo porastao.

 

- To je optimalni rok do kojeg ako dođemo možemo reći da smo uspjeli u namjerama. To smo stavili kao svoj zadatak. Imamo 26 oboljelih, za grad ovih razmjera možemo reći kako su članovi civilne zaštite zaslužni za to što deseci građana neće osjetiti ovu pošast. Molim vas, budite još desetak dana u suživotu s  pripadnicima civilne zaštite – naglasio je Krilanović.

 

Osvrnuli su se i na rad Upravljačkog centra Civilne zaštite čiji su vrijedni volonteri svakodnevno na raspolaganju građanima na telefonu i elektroničkoj pošti. Dosada su izdali više od tisuću e-propusnica za napuštanjem mjesta prebivališta.

 

-U prvih pet dana imali su 2500 dolaznih poziva, 800 odlaznih poziva i 1200 mailova na koje su morali odgovoriti, veliki je to posao – istaknuo je načelnik Krilanović.

 

Podsjetimo, Upravljački centar osnovan je za komunikaciju s građanima i koordinaciju aktivnosti operativnih snaga Civilne zaštite Grada Dubrovnika. Rad je u organiziran je u dvije smjene, a volonteri su građanima za upite dostupni svakodnevno i to od 8 do 20 sati, a vikendima od 10 do 18 sati.

 

Održana sjednica Turističkog vijeća TZ-a grada Dubrovnika

1587128842.jpg

Danas je održana 17. sjednica Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Dubrovnika na kojoj se raspravljalo o aktualnoj situaciji. Dogovoreno je kako će se pripremiti kampanja promocije Dubrovnika, usmjerena na bliska emitivna tržišta, kao i tržišta s kojima će biti uspostavljene direktne avio linije te je u tom smislu iznimno važna aktivacija dubrovačke zračne luke. Grad će se uključiti u kampanju, ali i ponuditi incentive, odnosno pogodnosti za posjetitelje, poput besplatnih ulaznica za kulturne izvedbe – koncerte, programe Dubrovačkih ljetnih igara i slično.

 

Na današnjoj sjednici istaknuto je kako je važno zadobiti povjerenje budućih posjetitelja s obzirom na situaciju s virusom COVID 19.  Grad Dubrovnik će sve svoje ustanove pripremiti na način da kada započne turistička sezona budu spremne održati maksimalne zdravstvene standarde. Uvjereni smo kako će upravo to biti jedan od glavnih zahtjeva gostiju koji budu dolazili u naš Grad.

 

Optimistična je i činjenica što se mijenja trend u bookingu, s obzirom da su se do Uskrsa stalno otkazivale rezervacije, a sada se pojavljuju nove i to za razdoblje od srpnja, dalje do listopada te su i kongresi uglavnom prolongirani za jesenski period godine.

 

Na Sjednici je ujedno donesena odluka o smanjenju plaća u Turističkoj zajednici grada Dubrovnika između 10 i 30 % te je za provedbu zadužena direktorica TZ-a Ana Hrnić.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji