Od 1. siječnja raste minimalna plaća: Evo koliko će iznositi i što se mijenja za poslodavce
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
15.6°C
Vrijeme za 15.11.2026.
15.11.2026. Danas
Max. 16°C Min. 14°C
Vrijeme za 16.11.2026.
16.11.2026. Pon
Max. 18°C Min. 14°C
Vrijeme za 17.11.2026.
17.11.2026. Uto
Max. 18°C Min. 13°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Gruž
CHF
CHF
0,926600
GBP
GBP
0,835590
USD
USD
1,105200
Od 1. siječnja raste minimalna plaća: Evo koliko će iznositi i što se mijenja za poslodavce
15.11.2026 | Vijesti
DOBRE VIJESTI ZA NEKE

Od 1. siječnja raste minimalna plaća: Evo koliko će iznositi i što se mijenja za poslodavce

Autor: Libero Portal
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Povećanje od 7,6 posto obuhvatit će oko 50 tisuća radnika, a Vlada je za poslodavce najavila i tromjesečne mjere kojima će im nadoknaditi razliku između sadašnjeg i novog minimalca.

Vlada je na sjednici prošlog mjeseca odlučila povećati minimalnu bruto plaću za 2027. godinu na 1.130 eura, što je 80 eura više od sadašnjeg iznosa od 1.050 eura. Nova minimalna plaća primjenjivat će se od 1. siječnja iduće godine.

 

 

 

Premijer Andrej Plenković istaknuo je da je riječ o povećanju od 7,6 posto na godišnjoj razini, koje je Vlada utvrdila nakon konzultacija sa socijalnim partnerima i procjene gospodarskih okolnosti.

 

 

 

„Smatramo da je ovaj predloženi rast realan. On štiti radnike, posebno one s najnižim plaćama, ali isto tako vodi računa o konkurentnosti i potrebama hrvatskoga gospodarstva”, poručio je Plenković.

 

 

 

Prema njegovim riječima, minimalnu plaću u Hrvatskoj prima oko 50 tisuća radnika, odnosno približno pet posto zaposlenih.

 

 

 

Poslodavcima tri mjeseca nadoknade razlike

 

Uz povećanje minimalne plaće Vlada je najavila i nastavak kompenzacijskih mjera za poslodavce koji svojim radnicima isplaćuju minimalac.

 

 

 

Mjere će se provoditi putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a obuhvatit će prva tri mjeseca 2027. godine, odnosno siječanj, veljaču i ožujak.

 

 

 

Poslodavcima koji podnesu zahtjev Vlada će nadoknaditi razliku između ovogodišnje i nove minimalne bruto plaće, odnosno 80 eura mjesečno po radniku koji prima minimalnu plaću.

 

 

 

To je mjera prilagodbe koja ide u susret i poslodavcima i radnicima”, rekao je Plenković.

 

 

 

Minimalna plaća u deset godina porasla za 716 eura

 

Premijer se osvrnuo i na kretanje minimalne plaće tijekom proteklog desetljeća. Podsjetio je da je 2016. godine minimalna bruto plaća iznosila 414 eura, dok će 2027. dosegnuti 1.130 eura.

 

 

 

To je nominalno povećanje od 173 posto, odnosno 716 eura. Prema podacima koje je iznio premijer, realni rast minimalne plaće, nakon uračunavanja inflacije, iznosi 97 posto.

 

 

 

Odluci Vlade prethodile su konzultacije sa socijalnim partnerima. Sindikati su zagovarali veće povećanje minimalne plaće, dok su predstavnici poslodavaca tražili umjereniji rast, prenosi Poslovni dnevnik. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji